Zagranica

Członkowie Unii Europejskiej zajmują stanowisko w sprawie product placementu

Rządy niektórych krajów europejskich zajęły się już sprawą praktyk product placement w telewizji. Do 19 grudnia br. państwa członkowskie Unii...

Rządy niektórych krajów europejskich zajęły się już sprawą praktyk product placement w telewizji. Do 19 grudnia br. państwa członkowskie Unii Europejskiej powinny przyjąć dyrektywę o usługach audiowizualnych. Włoski rząd postanowił otworzyć drzwi dla działań z zakresu product placement. Propozycjami nowych regulacji niebawem zajmie się włoski senat. Zwolennikiem ich akceptacji jest premier Silvio Berlusconi, właściciel koncernu Mediaset. Władze Włoch chcą liberalnych rozwiązań – specjalna informacja o zastosowaniu takich praktyk reklamowych ma pojawić się tylko przy wybranych programach, w tym przede wszystkim tych kierowanych do dzieci. Tymczasem rząd angielski nie chce otwarcia na praktyki reklamowe typu product placement w telewizji. Zdaniem przedstawicieli rządu praktyki te mogą zachwiać zaufanie społeczeństwa do mediów i naruszyć standardy działań nadawców. Władze zaznaczają jednak, że chcą jeszcze dyskutować o sprawie niestandardowej reklamy. Według prognoz w ciągu pięciu lat brytyjski rynek product placement mógłby osiągnąć wartość 35 mln funtów. (“Media & Marketing Europe”)