Zagranica

Budżety sponsoringowe zmaleją o ponad 50 proc.

Firmy zamierzają obcinać swoje budżety sponsoringowe w tym roku - wynika z badania agencji sponsoringowej IEG, należącej do WPP Group....

Firmy zamierzają obcinać swoje budżety sponsoringowe w tym roku – wynika z badania agencji sponsoringowej IEG, należącej do WPP Group. 51 proc. firm zamierza wydać mniej, a 47 proc. zapowiada, że zrezygnuje z obecnych umów sponsorskich. 36 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że planuje wydatki na poziomie roku 2008.

Obcinanie budżetów szczególnie widoczne będzie w sporcie, w tym w zawodach Formuły 1. Royal Bank of Scotland już ogłosił, że wydatki na sponsoring sportowy zmniejszy z 200 mln funtów do 100 mln funtów. ING zrezygnował ze wspierania teamu F1 Renault. Znaczące oszczędności kosztem sponsoringu deklarują też General Motors i FedEx. (“BrandRepublic”)