Kraj

PROMOCJA ODNOWIONEGO "ŻYCIA WARSZAWY"

Dziennik stołeczny "Życie Warszawy" ma nową szatę graficzną. Wyraźnie zmienił się wygląd pierwszej strony: mniejsza winieta, czytelniejszy tytuł czołówki, fotograficzne...

Dziennik stołeczny “Życie Warszawy” ma nową szatę graficzną. Wyraźnie zmienił się wygląd pierwszej strony: mniejsza winieta, czytelniejszy tytuł czołówki, fotograficzne i ilustracyjne zapowiedzi tekstów wewnątrz numeru. Najnowsze zmiany są kontynuacją przeobrażeń w tytule. Ponad pół roku temu “Życie Warszawy” zaczęło rozbudowywać skład redakcji, którą kieruje Marek Zagórski, oraz wzbogacać dodatki tematyczne. Dariusz Piekarski, prezes Domu Prasowego, wydawcy “Życia Warszawy”, powiedział, że jest w planach kolejny dodatek w wydaniu magazynowym. Jesienią br. ruszy też kampania dziennika, ale jej szczegóły jeszcze nie są znane. Wiadomo jedynie, że na łamach gazety odbędzie się gra-zdrapka. Wydawca “Życia Warszawy” ma nadzieję, że wszystkie zabiegi wokół tytułu przyniosą 100-procentowy wzrost sprzedaży jego wydania piątkowego (obecnie na poziomie ok. 24 tys. egzemplarzy) oraz 50-procentowy wzrost wydania w dni powszednie (w tej chwili ok. 20 tys. egz.). Czytelnictwo “Życia Warszawy” w okresie V-VII br. w Warszawie wyniosło 7,8 proc., a w województwie mazowieckim Đ 3,9 proc. (źródło: PBC Daily, SMG/KRC Poland, wskaźnik CCS). W ostatnim okresie wzrosły wpływy reklamowe dziennika. Od I do VII 2000 r. wyniosły 8,2 mln zł brutto, a od I do VII br. Đ 8,7 mln zł brutto, co oznacza 6,1-proc. wzrost. Najbardziej dyamiczny wzrost, bo o 20 proc., był w maju br. Udział “Życia Warszawy” w rynku reklamy dzienników stołecznych w okresie I-VII br. wyniósł 7,7 proc. (źródło: Agora Monitoring). Dom Prasowy, wydawca “Życia Warszawy”, należy do biznesmena Michała Sołowowa, który po niedawnym sprzedaniu “Przekroju” koncentruje się na rynku prasowym na wydawaniu dzienników. Jego własnością są także dwie gazety kieleckie “Echo Dnia” i “Słowo Ludu”. Ukazujące się od 57 lat “Życie Warszawy” w latach 90. było własnością Włocha Nicola Grauso, a następnie biznesmena Zbigniewa Jakubasa (spółka Multico Press). (KP)