Kraj

Royal Unibrew stawia na Łomżę i redukuje zatrudnienie; KP także zwalnia

Royal Unibrew Polska planuje w tym roku wydanie na reklamy sumy zbliżonej do tej, którą zainwestował w 2008 r. W...

Royal Unibrew Polska planuje w tym roku wydanie na reklamy sumy zbliżonej do tej, którą zainwestował w 2008 r. W tym stawia jednak na markę Łomża. Zamyka natomiast browar w Koszalinie. Z kolei Kompania Piwowarska zwalnia pracowników z Browaru Belgia w Kielcach.

Radosław Kasyk, dyrektor marketingu, pełniący od początku roku również obowiązki dyrektora sprzedaży Royal Unibrew Polska, twierdzi, że tegoroczny budżet reklamowy firma planuje na poziomie ubiegłorocznego. – W ub.r. bardzo istotnie zwiększyliśmy nasz budżet reklamowy względem 2007 r. W tym roku planujemy utrzymanie inwestycji na podobnym poziomie – mówi Kasyk. Wskazuje natomiast, że w tym roku priorytetową marką w portfelu będzie Łomża. – Chcemy poszerzyć jej dystrybucję i skoncentrować się na jej wsparciu sprzedaży – mówi Kasyk. W ub.r. gros wysiłków browar kierował na ponowne wprowadzenie na rynek marki Cooler (pojawiła się w 1998 r., a z rynku zniknęła w 2006 r.). Kasyk twierdzi, że w regionach, w których Cooler był dystrybuowany, marka zgodnie z planem uplasowała się na trzecim miejscu w swoim segmencie. Przyznaje jednocześnie, że segment piw smakowych nie rozwija się tak, jakby producenci oczekiwali (popularność piw smakowych generalnie spada).

Royal Unibrew Polska kontynuuje współpracę z agencją reklamową Testardo Gram, a pod koniec ub.r. w wyniku przetargu zmienił dom mediowy – obsługę od BrandConnection przejął Starlink.

W oczekiwaniu spowolnienia na rynku piwa Royal Unibrew Polska zdecydował o zamknięciu browaru w Koszalinie – jego pracowników czeka zwolnienie grupowe (nie wiadomo jeszcze, jaką część z 80-osobowej załogi one dotkną).

Podobną decyzję podjęła też Kompania Piwowarska – oszacowała, że w tym roku będzie miała nadwyżkę mocy produkcyjnych i dlatego zdecydowała się wstrzymać pracę dwóch linii rozlewniczych – zwolni ponad 70 pracowników przejętego w ub.r. Browaru Belgia w Kielcach i kilkanaście osób w dystrybucji w Opolu. (MB)