Kraj

Widzew Łódź uzależnia koszt kampanii od wyników osiągniętych przez reklamodawcę

Klub Sportowy "Widzew Łódź" przygotował na wiosenną rundę rozgrywek nowe pakiety reklamowe, m.in. specjalne oferty "Profit biznesowy" dla największych sponsorów...

Klub Sportowy “Widzew Łódź” przygotował na wiosenną rundę rozgrywek nowe pakiety reklamowe, m.in. specjalne oferty “Profit biznesowy” dla największych sponsorów klubu, w tym sponsora strategicznego, oraz sportowe pakiety reklamowe o mniejszym zasięgu. Dodatkowo klub ma narzędzia do pomiaru efektywności świadczeń reklamowych, a koszt pakietów uzależnił od faktycznych rezultatów osiągniętych przez reklamodawcę.

– Tworząc nowe pakiety reklamowe, postanowiliśmy opierać się na najlepszych wzorcach ze świata biznesu, zgodnie z którymi reklamodawca wie dokładnie, za co płaci. Przeprowadziliśmy modelową analizę wszystkich efektywnych ekspozycji reklamowych podczas transmisji meczu Widzew Łódź – Stal Stalowa Wola. Łączna wartość medialna meczu dla eksponowanych marek sięgnęła 1 mln zł. Reklamodawcy często nie zdają sobie sprawy z zasięgu i korzyści, jakie mogą osiągnąć dzięki promocji podczas wydarzeń sportowych. Dlatego zdecydowaliśmy się dostarczyć im profesjonalne narzędzia, które w wiarygodny i dokładny sposób pozwolą przeanalizować każdą złotówkę wydaną w ramach pakietów reklamowych Widzewa. Ważne jest również to, że określamy górną cenę, którą może zapłacić reklamodawca. Jeśli wartość medialna osiągnięta przez firmę reklamującą się na Widzewie przekroczy tę cenę, to nie ponosi ona dodatkowych kosztów z tego tytułu – mówi Łukasz Łazarewicz, dyrektor marketingu Widzewa Łódź.

W ramach pakietów reklamowych “Profit biznesowy” przeznaczonych dla jednego sponsora strategicznego i pięciu sponsorów głównych jedyna opłata stała za współpracę z klubem wynosi symboliczną złotówkę. Pozostałe świadczenia reklamowe kalkulowane są na podstawie wartości medialnej osiągniętej podczas kampanii, tj. ekwiwalentu pieniężnego cen reklam, jakie należałoby wykupić, aby uzyskać podobną widownię.

Klub analizuje na rzecz partnera materiały telewizyjne, radiowe, prasowe lub internetowe dotyczące Widzewa, dokumentuje zawartą w nich ekspozycję logotypu i jej parametry. Do każdej zarejestrowanej obecności marki dodawana jest informacja telemetryczna pokazująca liczbę widzów lub użytkowników, która zetknęła się z daną ekspozycją marki. Na tej podstawie, a także na podstawie wiedzy na temat kosztu dotarcia do widza obliczana jest wartość medialna – i to za nią płaci reklamodawca.

Druga część składowa wynagrodzenia klubu to tzw. sportowa premia wynikowa, którą reklamodawca ponosi w momencie osiągnięcia wybitnych wyników w rozgrywkach. (BG)