Kraj

KAMPANIA REKLAMOWA ZA OK. 10 MLN ZŁ WESPRZE SPRZEDAŻ ODMIENIONEGO "ŻYCIA"

Dziennik "Życie", którego wydawcą jest Dom Wydawniczy "Wolne Słowo" (DW WS), należący do grupy 4 Media, pojawi się w zmienionej...

Dziennik “Życie”, którego wydawcą jest Dom Wydawniczy “Wolne Słowo” (DW WS), należący do grupy 4 Media, pojawi się w zmienionej formule 10 września br. Jak powiedział Jan Kreft, prezes zarządu DW WS, zmianę wizerunku “Życia” wesprze ogólnopolska, wizerunkowa, przechodząca w w produktową, kampania reklamowa, której budżet ma wynieść 8-10 mln zł. Za strategię i kreację kampanii, która ruszy 3 września br. i potrwa przez dwa miesiące, odpowiada agencja reklamowa Brain (założona przez Jakuba Kamińskiego, byłego dyrektora kreatywnego agencji Publicis), natomiast planowaniem i zakupem mediów zajmie się nowo powstały dom sprzedaży mediów Czas i Przestrzeń. Obie agencje zostały wyłonione na drodze przetargów. Stanowisko redaktora naczelnego “Życia” objął Paweł Fąfara, który jest również autorem zmian w piśmie. Wcześniej, od 1996 r., Fąfara zajmował stanowisko z-cy redaktora naczelnego “Życia”. “Życie” zostanie przeprofilowane i repozycjonowane, zmieni się również makieta pisma i poprawi jakość techniczna. Nowy projekt graficzny gazety zakłada, że “Życie” będzie kolorowe, a jego layout ma być bardziej przyjazny dla czytelnika od dotychczasowego. Główny grzbiet pisma ma mieć 24 strony. Zaplanowany jest rozwój obecnych dodatków i stworzenie nowych. W poniedziałki będzie to dodatek finansowo-gospodarczy, w czwartek poradnik weekendowy, w piątek infomator telewizyjny, w sobotę magazyn o charakterze rodzinno-rozrywkowym. Docelowo dodatki mają wychodzić we wszystkie dni tygodnia. Zredukowany zostanie natomiast dział warszawski. Zawartość merytoryczna dziennika ma być redagowana w sposób bardziej dynamiczny niżĘdotychczas, dzięki czemu “Życie” powinno być postrzegane jako pismo “atrakcyjne, użyteczne i opiniotwórcze”. “Nowa formuła “Życia” została już zaprezentowana w domach mediowych i z reakcji mediaplanerów wynika, że pismo spełnia ich oczekiwania” – powiedział Kreft. Nowa strategia zakłada również zwiększenie dotychczasowego nakładu o 50-100 proc., natomiast oczekiwany wzrost sprzedaży to 15-30 proc. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średni nakład jednorazowy “Życia” w okresie od stycznia do czerwca br. wynosił 89,4 tys. egz., natomiast w tym samym okresie średnia sprzedaż egzemplarzowa – 43,5 tys. egz. W pierwszym półroczu br. czytelnictwo “Życia” w skali całego kraju wynosiło 1,03 proc. (CCS, źródło: PBC General, SMG/KRC). Wpływy z reklam pisma od stycznia do lipca br. zamknęły się kwotą 1,9 mln zł (źrodło: Expert Monitor). (PR)