Kraj

Grupa TVN zwiększa zysk netto o 50 proc. - do 364 mln zł

Grupa TVN przedstawiła wyniki finansowe za cały rok 2008 i IV kwartał 2008 r. W 2008 r. przychody firmy wzrosły...

Grupa TVN przedstawiła wyniki finansowe za cały rok 2008 i IV kwartał 2008 r. W 2008 r. przychody firmy wzrosły o 22 proc. – do 1,89 mld zł (vs. 2007 r.), a w IV kwartale 2008 r. o 13 proc. – do 592 mln zł (vs. IV 2007 r.). W torcie rocznych przychodów grupy 76 proc. stanowiła reklama telewizyjna, a 9 proc. internetowa.

Karen Burgess, CFO Grupy TVN, podkreśliła, że w ub.r. firma osiągnęła imponujący wzrost. – Całoroczny zaraportowany zysk netto wzrósł o 50 proc. – do 364 mln zł – powiedziała Burgess.

W przeciwieństwie do lat ubiegłych kierownictwo firmy nie podało prognoz dotyczących roku 2009. – Przy tak dynamicznych zmianach na rynku mediów i w gospodarce nie jesteśmy w stanie podać prognoz na cały rok. Pierwsze dwa miesiące 2009 r. w Grupie TVN napawają optymizmem. Powinniśmy odnotować pewien wzrost przychodów w tym roku – mówi Piotr Walter, prezes TVN. Zwrócił on uwagę na cztery ważne zjawiska widoczne w roku 2008, które przełożą się na sytuację na rynku telewizyjnym i mediów elektronicznych w br. – Obserwowaliśmy dynamiczny rozwój platform cyfrowych, awans internetu na trzecie miejsce w kategorii mediów reklamowych (plasuje się on teraz za telewizją i magazynami), aktywizację działań wokół projektów naziemnej i mobilnej telewizji oraz prace nad ustawą medialną, której konsekwencją będą wyraźne zmiany na rynku reklamy TV – mówi Walter.

Szef TVN podkreślił też, że jego grupa telewizyjna jako jedyna odnotowała wzrost udziału oglądalności. Maciej Sojka, prezes ITI Neovision, operatora platformy N (w 2008 r. Grupa TVN kupiła 25 proc. tej platformy), zapowiedział dalszy silny rozwój oferty.

– Na koniec stycznia br. mamy 650 tys. zawartych umów, w tym 518 tys. dotyczy platformy N, a 132 tys. telewizji na kartę – wylicza Sojka. ITI Neovision planuje jesienią br. uruchomienie nowego kanału filmowego. Maciej Żak, wiceprezes Onetu, zapowiada, że br. będzie czasem zarówno wzmacniania oferty kontentowej związanej z internetem, jak i projektów reklamowych. – Nowa, wspólna oferta reklamowa TVN i Onetu została bardzo dobrze przyjęta przez rynek. Już zbieramy owoce tego projektu – mówi Żak. Piotr Walter zadeklarował też, że wbrew pogłoskom jego firma nie pracuje nad uruchomieniem własnej agencji prasowej. – Owszem, naszym celem strategicznym jest dywersyfikacja przychodów, dlatego chcemy jeszcze lepiej wykorzystać nasze zasoby i sprzęt, ale nie tworzymy agencji prasowej. Chcemy świadczyć usługi podmiotom zewnętrznym, prawdopodobnie usługa ta będzie mieć nawet własną markę, ale nie będzie to agencja prasowa – podkreślał szef TVN. (PM)