Kraj

Kierownictwo TVP przyjmuje budżet oszczędnościowy; nadawca promuje wiosenne nowości

Przyjęty przez zarząd i radę nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno-finansowy na 2009 rok zakłada oszczędności. Zdaniem kierownictwa TVP bez tego...

Przyjęty przez zarząd i radę nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno-finansowy na 2009 rok zakłada oszczędności. Zdaniem kierownictwa TVP bez tego planu strata nadawcy w br. wynosiłaby ponad 300 mln zł. Nowy plan finansowy na br. mówi o stracie zamykającej się w kwocie 78 mln zł. Tegoroczne budżety wybranych anten będą kształtować się następująco: TVP1 – 179,3 mln zł, TVP2 – 159 mln zł, TVP Sport (łącznie z TVP HD) – 89,6 mln zł, TVP Kultura – 13,8 mln zł, TV Białoruś – ok. 22 mln zł (w tym ok. 20 mln kosztów zewnętrznych). Cały budżet TV Białoruś w 100 proc. pokrywany będzie przez przychody z MSZ oraz środki ze Stanów Zjednoczonych i krajów Unii Europejskiej, a w przypadku zmniejszenia dotacji zostanie on odpowiednio ograniczony. Wcześniej nieoficjalnie mówiło się o planach zamknięcia tej stacji w br. Koszty Agencji Filmowej wyniosą 302,9 mln zł. Dodatkowo w ramach tego budżetu Agencja wydzieli środki na centralny budżet filmowy w wysokości 5 mln zł. Koszty działania Agencji Produkcji Telewizyjnej ustalono na 261,4 mln zł.

Zredukowane zostały również koszty promocji zewnętrznej. Budżet Biura Marketingu i Promocji obniżony został do poziomu 41,7 mln zł. W budżecie jednostki zarezerwowano kwotę 5 mln zł, której uruchomienie będzie uwarunkowane podjęciem radykalnych działań restrukturyzacyjnych tej jednostki w pierwszym półroczu 2009 r. Budżet Biura Reklamy został ustalony na 55,9 mln zł. Koszty Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu wyniosą w 2009 r. 24,8 mln zł. Poziom kosztów zewnętrznych w oddziałach terenowych TVP w 2009 r. został założony na poziomie o 15,4 mln zł niższym w porównaniu z planem na 2008 r. i zamknie się kwotą 356,3 mln zł.

Jednocześnie Telewizja Polska poinformowała, że startuje z kampanią promującą wiosenne ramówki anten. Nowe seriale “Doręczyciel” (TVP1) i “Tancerze” (TVP2) oraz show “Hit generator” to pozycje programowe, które wiosną zyskają największe wsparcie promocyjne. Kampania, która właśnie startuje, potrwa do połowy marca, z wyjątkiem serialu “Tancerze”, który promowany będzie od połowy marca do drugiej dekady kwietnia. Za strategię i kreację działań odpowiada Biuro Marketingu i Promocji TVP. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Guideline/Maxus. (PM)