Kraj

Ipsos Marketing wykorzystuje eye tracking w badaniach opakowań

Ipsos Marketing wprowadził unowocześnioną wersję testu opakowań Pack Evolution, która wykorzystuje dodatkowo technologię eye trackingu pozwalającą na śledzenie wzroku respondenta....

Ipsos Marketing wprowadził unowocześnioną wersję testu opakowań Pack Evolution, która wykorzystuje dodatkowo technologię eye trackingu pozwalającą na śledzenie wzroku respondenta. Respondent przed wirtualną półką sklepową na ekranie komputera odpowiada na pytania pozwalające zmierzyć wspomaganą zauważalność produktu na półce, powiązanie opakowania z marką, jego atrakcyjność i perswazyjność. Eye tracking pozwala na śledzenie wzroku respondenta za pomocą specjalnego urządzenia, co dostarcza wiedzy zarówno na temat zauważalności nowego opakowania na półce (w otoczeniu produktów konkurencyjnych), jak i pozwala określić, na których elementach opakowania skupia się uwaga konsumentów i jaką ścieżką podąża ich wzrok. (AMS)