Kraj

Netbooka za reklamę proponuje "Businessman.pl"; skandal - uważają mediowcy

MMG Polska, wydawca magazynu "Businessman.pl", przesłał do klientów ofertę zakupu powierzchni reklamowej w pakiecie z netbookiem. Minimalna kwota pakietu, przy...

MMG Polska, wydawca magazynu “Businessman.pl”, przesłał do klientów ofertę zakupu powierzchni reklamowej w pakiecie z netbookiem. Minimalna kwota pakietu, przy której do reklamy dołączony zostaje netbook, wynosi 10 tys. zł netto. Jak podaje wydawca w regulaminie promocji, komputery zostaną przesłane pod adres wskazany przez zamawiających w zleceniach.

Domy mediowe krytykują pomysł MMG. – Oferta jest skandaliczna. Wydawca próbuje manipulować pracownikami domów mediowych, którzy mają być bezstronnymi, zaufanymi doradcami klientów. W MediaComie nie może być mowy o skorzystaniu z takiej oferty. W ramach promocji MMG mógłby zaproponować po prostu lepszy rabat – mówi Marcin Dobek z zarządu MediaComu Warszawa.

– Motywacja to dobra rzecz, ale wszystko należy robić z wyczuciem i biznesową kulturową – uważa Marek Jaszczur, prezes U2 Media. W ofercie wydawcy wyczuwa on próbę nieczystej gry zawoalowanej w quasi-lojalnościowe mechanizmy.

Podejrzenia o manipulacje odrzuca Adam Feldman, dyrektor zarządzający “Businessman.pl”. – Prowadzimy jawną promocję. Oferty otrzymali wszyscy dotychczasowi współpracownicy wydawnictwa – zarówno z domów mediowych, jak i po stronie klienta. To naturalne uatrakcyjnienie oferty na trudnym rynku reklamowym – uważa. – Dla mnie to oczywiste, że agencja przekaże takiego netbooka klientowi – dodaje. (JN)