Zagranica

Szwedzkie linie lotnicze SAS ogłosiły przetarg

Skandynawskie linie lotnicze SAS -jeden z pięciu największych reklamodawców w regionie skandynawskim -ogłosił przetarg na obsługę swojego zasadniczego budżetu reklamowego,...

Skandynawskie linie lotnicze SAS -jeden z pięciu największych reklamodawców w regionie skandynawskim -ogłosił przetarg na obsługę swojego zasadniczego budżetu reklamowego, który w ub.r. wyniósł 12,8 mln USD. Związane jest to z koniecznością repozycjonowania wizerunku tego przewoźnika, do tej pory kładącego nacisk na podkreślanie ekskluzywności swojego serwisu. Wspomniana konieczność wynika z bezprecedensowej wojny cenowej, która toczy się ostatnio między europejskimi liniami lotniczymi. Decyzja co do wyboru nowej agencji (do końca września br. będzie to dotychczasowa Observera Grey w Sztokholmie) oraz zaakceptowanie ostatecznej strategii marketingowej ma nastąpić pod konieclipca. Nowa agencja zostanie wybrana spośród znajdujących się w stolicy Szwecji: Leo Burnett Co., Hall & Cderequist, Young & Rubicam, Ronnberg McCann, Paradiset DDB, Bates oraz DMB&B. Udziały linii SAS w 50 proc. należą do rządów Szwecji, Norwegii i Danii, natomiast pozostałe 50 proc. w równych częściach znajduje się w rękach prywatnych akcjonariuszy. W tej chwili są to największe linie lotnicze w Skandynawii, które obsługują 80 proc. ruchu regionalnego oraz 72 proc. lotów międzynarodowych. Na początku br. SAS dołączył do aliansu Star. Najpoważniejszym konkurentem SAS są linie Finnair, związane z British Airways oraz Deltą Airlines.