Kraj

Hasbro, Microsoft, Plus i Samsung inwestują reklamowo w pierwszy polski serial internetowy

Agora SA, A2 Multimedia (joint venture Agory i ATM Grupy) oraz amerykańska firma Eqal, która sprzedała licencję formatu, wyprodukują pierwszy...

Agora SA, A2 Multimedia (joint venture Agory i ATM Grupy) oraz amerykańska firma Eqal, która sprzedała licencję formatu, wyprodukują pierwszy w Polsce serial internetowy pt. “N1ckola”. Produkcję sfinansowali sponsorzy: Hasbro (producent gier planszowych), Microsoft Polska, Polkomtel (operator sieci Plus) i Samsung Electronics Polska, którzy zainwestowali w product placement (ich produkty zostały wplecione w fabułę serialu).

Codziennie od poniedziałku do piątku na stronie Nickola.pl będzie pojawiał się nowy odcinek (trwający od 1,5 do kilku minut) serialu, którego bohaterką jest tytułowa Nickola – 22-letnia dziewczyna, która wyjeżdża do Londynu, gdzie wplątuje się w intrygę ocierającą się o wątki sensacyjno-kryminalne i niewyjaśnioną, mroczną tajemnicę. Następnie akcja przenosi się do kraju (m.in. do Wrocławia). Więcej szczegółów fabuły twórcy projektu nie chcą zdradzać.

Maciej Wicha, dyrektor serwisów informacyjnych i społecznościowych w Agorze, przyznaje, że wpływy od czterech sponsorów przekroczyły nawet zakładane koszty produkcji ok. 100 odcinków serialu (projekt był rentowny jeszcze przed startem produkcji). – Uważamy, że tylko model, w którym użytkownicy nie płacą za kontent wideo w sieci, a produkcję finansują sponsorzy, ma przed sobą przyszłość – mówi Wicha. – Jako Agora chcemy walczyć o pozycję w tym rodzącym się segmencie branded content produkcji wideo specjalnie do internetu.

Wicha przyznaje, że projekt serialu “N1ckola” był możliwy dzięki wpływom od sponsorów, którzy zdecydowali się na product placement. Wysokości nakładów strony nie ujawniają, podobnie jak kosztów zakupu licencji od firmy Eqal. Założona przez Grega Goodfrieda i Milesa Becketta firma wyprodukowała seriale wyświetlane wyłącznie w internecie – jej trzy produkcje “LonleyGirl15” (w USA), “KateModern” (w Wielkiej Brytanii) oraz ostatnia “LG15: The Resistance” (w USA) zdobyły sporą popularność (“LonleyGirl15” emitowana przez dwa lata miała łącznie ponad 150 mln wyświetleń wszystkich odcinków).

Twórcy “N1ckoli” liczą na kilkudziesięciotysięczną widownię. Maciej Wicha przyznaje, że Agora z A2 Multimedia pracują jeszcze nad kolejnymi tego typu produkcjami (szukają sponsorów). – Chcielibyśmy produkować od dwóch do pięciu takich projektów w ciągu roku – przyznaje Wicha.

W październiku ub.r. dom mediowy Mindshare Polska dla swoich klientów – Mazdy i LG – przygotował 9-odcinkowy serial internetowy “Citylajf.pl”, który nie zgromadził jednak dużej publiczności – poszczególne odcinki na stronie Citylajf.pl oglądało 300-680 internautów. (MB)