Kraj

NOWA FORMUŁA "AKTIVISTA". AWANS PIOTRA SUBOTKIEWICZA

"Aktivist", bezpłatny magazyn informacyjno-kulturalny, od września br. zmienił cykl wydawniczy. Był dwutygodnikiem, stał się miesięcznikiem. Zredukował też liczbę wydań. Zamiast...

“Aktivist”, bezpłatny magazyn informacyjno-kulturalny, od września br. zmienił cykl wydawniczy. Był dwutygodnikiem, stał się miesięcznikiem. Zredukował też liczbę wydań. Zamiast sześciu równoległych wydań lokalnych ukazuje się jeden magazyn w sześciu ośrodkach: Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto i Wrocław, a wkrótce także Szczecin. Wydania lokalne były cieńsze. Jedno, wspólne wydanie ma 100 stron. Wzbogaciła się formuła magazynu. Poza informacjami zamieszcza teksty opisujące style życia. “Aktivist” ukazuje się na nowym, matowym, ciemniejszym papierze. Piotr Subotkiewicz, dotychczas na stanowisku wydawcy “Aktivista”, poszerzył kompetencje i jest także p.o. dyrektora generalnego po odejściu Esko Kilpinena. “Aktivst” to nie tylko pismo. Ma codziennie uaktualniany portal internetowy, świadczy usługi bezprzewodowe WAP i SMS. Zmiany w “Ativiście” towarzyszą poszerzeniu działalności jego wydawcy, firmy Aktivist Network, która ma fińskie korzenie. Nabyła ona wydawnictwo Nojesguiden Forlag AB, wydawcę kilku darmowych magazynów: szwedzkiego “Nojesguiden”, duńskiego “Nat & Dag” oraz norweskiego “Natt & Dag”. Pierwszy z wymienionych tytułów ukazuje się już od 1982 r. Aktivist Network działa od kilku lat, obecnie w 7 krajach nadbałtyckich i 23 miastach. Kapitał sieci Aktivist pochodzi od inwestorów prywatnych oraz spółek, w tym Consors GMbH z Niemiec, CapMan Capital Management z Finlandii, a w większości od Carnegie Startup Fund z Luksemburga. (KP)