Kraj

W ciągu trzech lat Muller chce być numerem drugim na polskim rynku

Od stycznia w polskich sklepach dostępne są mleczne produkty firmy Muller. Firma wprowadza cztery kategorie produktów: jogurty owocowe Mix owocowy...

Od stycznia w polskich sklepach dostępne są mleczne produkty firmy Muller. Firma wprowadza cztery kategorie produktów: jogurty owocowe Mix owocowy (5 smaków), jogurty z chrupkami Mix crunch (4 smaki), ryż na mleku Riso (6 smaków) oraz mleko smakowe MullerMilk (5 smaków). Sugerowana cena miksów to 1,89 zł za opakowanie (150 g) i 2,99 zł za MullerMilk (400 ml). Produkty są już dostępne we wszystkich sieciach handlowych, w ciągu trzech miesięcy rozwijana będzie sprzedaż w handlu tradycyjnym. W drugiej połowie roku lista produktów ma być poszerzana, m.in. o jogurty naturalne.

Premierze marki towarzyszyć będą szeroka kampania reklamowa oraz intensywne działania promocyjne w punktach sprzedaży. Za kreację odpowiedzialna jest agencja TBWA. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Mediaedge:cia.

W punktach sprzedaży przez cały styczeń trwać będą animacje sprzedaży realizowane przez Preludium i PMT. Kampania stratuje w połowie lutego, szczegóły na jej temat na razie nie zostały podane. Wiadomo jedynie, że obejmie główne stacje telewizyjne, prasę, w tym branżową, i będzie trwać do końca br.

Na kampanię telewizyjną składa się kilka filmów. Pierwszy z nich będzie miał charakter wizerunkowy (choć będzie już zawierał prezentację wybranego produktu), następne – produktowy. Hasłem kampanii ma być “Smak płynie z mleka”.

Budżet na działania reklamowe Mullera w 2009 roku według Roberta Mrozińskiego, dyrektora zarządzającego Muller Polska, znacznie przewyższa dotychczasowe wydatki głównych konkurentów Mullera. Za najważniejszego konkurenta Mullera Mroziński uważa Danone, a w drugiej kolejności – Zott.

Według Expert Monitora w 2008 roku (styczeń-listopad) Danone wydał na reklamę ponad 236 mln zł. (AMS)