Kraj

Kia Motors modyfikuje plan inwestycji reklamowych

Kia Motors Polska modyfikuje znacząco tegoroczny mediaplan w zakresie działań marketingowych. Ma to przede wszystkim związek z zaplanowanym na I...

Kia Motors Polska modyfikuje znacząco tegoroczny mediaplan w zakresie działań marketingowych. Ma to przede wszystkim związek z zaplanowanym na I kwartał debiutem modelu Soul, pierwszego w ofercie koncernu kompaktowego samochodu 4×4. W tegorocznych działaniach reklamowych koncernu dominować będzie reklama kinowa poparta szeroką gamą działań online. Grzegorz Leśniczek, szef marketingu Kia Motors Polska, zapewnia jednak, że w działaniach nie zabraknie wykorzystywanych dotychczas magazynów i telewizji.

Jednocześnie zdradza, że wysokość tegorocznego budżetu reklamowego Kia Motors Polska będzie na podobnym poziomie co ubiegłorocznego. Według AGB Nielsen Media Research koncern wydał na reklamę TV 14,9 mln zł (dane cennikowe). Wydatki na reklamę we wszystkich mediach w okresie I-XI 2008 r. wyniosły natomiast 23,6 mln zł.

Kia Soul ma konkurować na rynku m.in. z Nissanem Qashqai czy Fordem Kuga. Model ten nie będzie jedyną tegoroczną nowością w ofercie Kii. W II kwartale na rynku pojawi się nowa Kia Sorento, a pod koniec roku nowy model Kii Cee’d.

Dla Kia Motors Polska pracują agencje: Paralotna (kreacja) i Media Direction OMD (media). (BG)