Kraj

Michał Szklarz odpowiada za strategię, a Marcin Mikucki za marketing Machiny TV

Michał Szklarz został dyrektorem strategii i rozwoju, a Marcin Mikucki objął obowiązki dyrektora marketingu i dyrektora programowego Machina TV, rozrywkowego...

Michał Szklarz został dyrektorem strategii i rozwoju, a Marcin Mikucki objął obowiązki dyrektora marketingu i dyrektora programowego Machina TV, rozrywkowego kanału telewizyjnego, którego uruchomienie zapowiada Platforma Mediowa “Point Group” SA. Obaj nowi dyrektorzy Machiny TV pracowali wcześniej w Sony Ericsson. Michał Szklarz od 2006 r. pełnił funkcję business managera w europejskiej centrali koncernu w Monachium. Był odpowiedzialny m.in. za marketing oraz wprowadzenie z sukcesem na rynek serii produktów Cyber-shot w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Zarządzał również strategicznymi projektami na potrzeby rynku polskiego. Wcześniej przez ponad 5 lat pracował m.in. na stanowiskach product managera oraz business development managera w centrali na Europę Zachodnią firmy Apple Computer w Paryżu.

Z kolei Marcin Mikucki od 2005 r. pełnił funkcję marketing managera w polskim oddziale Sony Ericsson. W latach 2005-2007 firma odnotowała ponaddwukrotny wzrost udziałów w polskim rynku telefonów komórkowych. Wcześniej przez ponad 8 lat Mikucki pracował na różnych szczeblach organizacyjnych w Polskiej Telefonii Cyfrowej, a karierę zawodową rozpoczynał w PTK Centertel w 1996 r.

– Obaj dyrektorzy, którzy dołączyli do PMPG, pracowali wcześniej w firmie Sony Ericsson, która najbardziej efektywnie rozwijała w ostatnich latach technologie entertainment, rozbudowując swoje produkty o funkcje muzyczne i wideo. Chcemy wykorzystać ich doświadczenie, budując kanał telewizyjny w oparciu o najnowsze technologie. Nie bez znaczenia jest ich wiedza z zakresu technologii mobilnych. Telewizja coraz częściej migruje do internetu i właśnie na telefony komórkowe i tej migracji nie zamierzamy się przyglądać z boku – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG SA. Spółka chce startować również w przetargu na telewizję mobilną DVB-H, który rozpoczął UKE.

Point Group zapowiada, że Machinę TV będzie można oglądać już w tym roku. Kanał w pierwszej kolejności pojawi się na platformach telewizji cyfrowej oraz w ofercie operatorów telewizji kablowych. PMPG SA już w kwietniu 2007 r. zarejestrowała firmę TV Point Group, której celem jest rozwój projektów telewizyjnych i kontentu wideo. Uruchomienie kanału Machina TV było jednym z celów emisyjnych spółki podczas emisji serii E w 2008 r. (wtedy PMPG informowała, że jej uruchomienie będzie kosztowało 14 mln zł). (MB)