Kraj

IAA adresuje konkurs na plakat reklamowy do studentów

Stowarzyszenie Reklamy IAA Global we współpracy z agencją reklamową Dentsu Inc. prowadzi konkurs na plakat reklamowy adresowany do studentów. Projekt...

Stowarzyszenie Reklamy IAA Global we współpracy z agencją reklamową Dentsu Inc. prowadzi konkurs na plakat reklamowy adresowany do studentów. Projekt realizowany jest także przez polski oddział organizacji, a termin nadsyłania prac upływa pod koniec stycznia 2009 r.

Celem projektu jest wsparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych w działaniach na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu. Ma on propagować ekologiczne postawy oraz zainteresować młodych ludzi problemem wpływu zmian klimatycznych na środowisko i codzienne życie. Jest on dotowany przez japońską agencję reklamową Dentsu Inc. Termin rozpoczęcie konkursu zbiegł się z otwarciem szczytu Państw G8 w Hokkaido Toyake w Japonii w lipcu 2008 r.

– Założeniem konkursu jest zachęcenie młodych ludzi do podejmowania proekologicznych inicjatyw i zachowań w codziennym życiu i ich środowisku – mówi Paweł Kowalewski, członek zarządu IAA Global, wiceprezes ds. strategii.

Zwycięzcy zaprezentują swoje prace na międzynarodowych wystawach, natomiast wszyscy uczestnicy tego konkursu otrzymają specjalne certyfikaty. Prace mogą nadsyłać studenci kierunków związanych z komunikacją reklamową (np. reklamy i marketingu) oraz uczelni artystycznych. Short-lista zwycięzców z poszczególnych kontynentów zostanie przekazana do światowego jury, które wyłoni głównego zwycięzcę w maju 2009 r., a oficjalna ceremonia wręczenia nagród odbędzie się dwa miesiące później. W skład regionalnych i światowych jury wchodzą dyrektorzy kreatywni i eksperci ze świata reklamy, którym przewodzi Marcio Moreira z McCann Worldgroup. (JP)