M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polaków denerwują zbyt wczesne marketingowe działania świąteczne

Serwis Dzienny | 5 grudnia 2008, 06:45

Jak wynika z raportu "Święta w oczach internautów: o marketingu, wydatkach na prezenty i Wigilii" przeprowadzonego przez IMAS International 80...

Jak wynika z raportu "Święta w oczach internautów: o marketingu, wydatkach na prezenty i Wigilii" przeprowadzonego przez IMAS International 80 proc. użytkowników internetu twierdzi, że przedświąteczne działania marketingowe rozpoczynają się za wcześnie, z czego 68 proc. respondentów uznało początek grudnia za najlepszy czas na rozpoczęcie działań marketingowych związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

88 proc. ankietowanych kupi prezenty bożonarodzeniowe, a tylko 3,5 proc. stwierdziło, że w tym roku nie obdaruje swoich najbliższych. Pomimo kryzysu tylko 8 proc. internautów deklaruje przeznaczenie mniejszej sumy na prezenty świąteczne w porównaniu z rokiem ubiegłym. 42 proc. planuje podobne wydatki, a prawie 22 proc. zaskoczy swoich bliskich droższymi upominkami.

Na pytanie, kogo ze znanych żyjących Polaków chętnie gościliby w swoim domu w czasie Wigilii, polscy internauci odpowiadają, że najchętniej podzieliliby się opłatkiem z obecnym premierem Donaldem Tuskiem oraz showmanem Kubą Wojewódzkim. Kolejne miejsca zajęli: Lech Wałęsa, Dorota "Doda" Rabczewska oraz prof. Władysław Bartoszewski. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą internetu 20-24 listopada br. na reprezentatywnej dla użytkowników internetu ważonej próbie N=560 osób w wieku 18-54 lata. (DD)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,