Kraj

GRUPA ŻYWIEC WCIĄŻ NA MINUSIE. ZMIANA NA STANOWISKU PREZESA

Grupa Żywiec SA odnotowała stratę netto w wysokości 48,6 mln zł po pierwszym półroczu br. W porównaniu z rokiem ubiegłym...

Grupa Żywiec SA odnotowała stratę netto w wysokości 48,6 mln zł po pierwszym półroczu br. W porównaniu z rokiem ubiegłym strata netto jest niższa o 24 proc. Strata jest tłumaczona wysokimi kosztami obsługi zadłużenia spółki. W portfolio Grupy Żywiec są marki: Żywiec, EB, Warka, Leżajsk, Specjal, Gdańskie, Heweliusz i Tatra. Grupa Żywiec współpracuje z agencjami reklamowymi Lowe Brand (piwo Żywiec), McCann-Erickson (piwa Warka Strong i Warka Jasne Pełne), Just z Poznania (piwa EB i Specjal) oraz domami mediowymi: OMD (Żywiec), Universal McCann (Warka), Media Concept (EB i Specjal). Marką wiodącą Grupy Żywiec pozostaje Żywiec, natomiast jak poinformowano na konferencji prasowej, zdecydowanie niesatysfakcjonujące wyniki osiągnęła marka EB. W tym roku (do końca sierpnia b.r) na reklamę EB w telewizji, radiu, prasie i w kinie wydano 14,2 mln zł. Grupa Żywiec wydała najwięcej na reklamę Warki Jasne Pełne – 35,9 mln zł, zaś kampanie reklamowe piwa Żywiec kosztowały 21,8 mln zł, a Warki Strong – 15,3 mln zł. Łącznie Grupa Żywiec wydała na reklamę w telewizji, radiu, prasie i kinie 90,3 mln zł (źródło: Expert Monitor). Udziały Grupy Żywiec w ogólnym rynku piwa w Polsce wynoszą 32 proc. (źródło: Piwochmiel). Alle Ypma, prezes zarządu Żywiec SA, nie wypowiedział się na temat prognoz rynkowych dla całej grupy na najbliższe kilka miesięcy. W październiku br nowym prezesem zostanie Nico Nusmair, który był m.in. dyrektorem generalnym browaru Heinekena na Bahamach, dyrektorem ds. zakupów w centrali Heinekena w Holandii, a ostatnio, od 1997 r., dyrektorem generalnym browaru w holenderskim Zoeterwoude. Alle Ypma pełnił funkcję prezesa zarządu Browarów Żywiec od października 1998 r. (PR)