Zagranica

"Obamomania" warta jest już ponad 200 mln dol.

Amerykanie wygenerowali rynek dla produktów marki Barack Obama wartości ponad 200 mln dol., wykupując już po dniu wyborów plakietki, znaczki...

Amerykanie wygenerowali rynek dla produktów marki Barack Obama wartości ponad 200 mln dol., wykupując już po dniu wyborów plakietki, znaczki i inne wydawnictwa okolicznościowe. Wybory okazały się też darem niebios dla wielu mediów i wydawców zmagających się z kryzysem. Wzrost zainteresowania nie ograniczył się bowiem wyłącznie do pierwszych numerów wydań gazet i tygodników po elekcji, lecz przełożył się też na wiele innych publikacji (raporty, reprinty, książki itp.) Przychody ze sprzedaży brandu Obama w przypadku “The New York Timesa” przekroczyły 2 mln dol., a “Los Angeles Times” – niemal 700 tys. dol. Podobnie było w przypadku “Life”, “People”, “Newsweeka” i “USA Today”.

Ponowna fala Obamomanii spodziewana jest w styczniu z okazji oficjalnej inauguracji nowej prezydentury. (“BrandRepublic”)