Zagranica

Szef interactive P&G kwestionuje reklamową wartość serwisów społecznościowych

Ted McConnell, dyrektor generalny działu interactive marketing i innowacji w Procter & Gamble, podczas konferencji poświęconej mediom interaktywnym, która miała...

Ted McConnell, dyrektor generalny działu interactive marketing i innowacji w Procter & Gamble, podczas konferencji poświęconej mediom interaktywnym, która miała miejsce w miniony weekend w amerykańskim Cincinnati (stan Ohio), zakwestionował przydatność reklamową serwisów społecznościowych takich jak np. Facebook.

Jego zdaniem nie mają one prawa przeliczać na pieniądze rozmów i dyskusji prowadzonych przez ich użytkowników. McConnell stwierdził, że marketerzy nie powinni reklamować się w serwisach społecznościowych, bo w ten sposób wykorzystują swoich konsumentów i są wobec nich aroganccy podobnie jak właściciele tych platform społecznościowych, czerpiąc z tego dochody.

Szef marketingu P&G stwierdził, że jego firma nie będzie już raczej kupować bannerów w serwisie Facebook, bo uważa, że w ten sposób oszukuje konsumentów, ingerując w ich prywatną przestrzeń.

– Gdy określiliśmy to mianem “user-generated media” [medium stworzone przez użytkowników – red.], byliśmy po prostu zachłanni. Kto powiedział, że to w ogóle jest medium? Media to coś, co możesz kupić i sprzedać. Ludzie nie chcą tworzyć medium. Oni chcą po prostu z kimś pogadać – stwierdził McConnell, dodając, że wykorzystywanie tego do komercyjnych celów jest po prostu aroganckie. – Czerpiemy korzyści z ich prywatnych rozmów, poglądów, uczuć i przeliczamy to na pieniądze – dodał szef marketingu P&G. (“BrandRepublic”)