Kraj

Agora stworzyła sieć reklamy internetowej Glossy Media skierowaną do kobiet

Agora SA uruchomiła sieć reklamy internetowej Glossy Media. Dyrektorem zarządzającym nowej struktury jest Katarzyna Rucińska. Stanowisko dyrektora sprzedaży objął Rafał...

Agora SA uruchomiła sieć reklamy internetowej Glossy Media. Dyrektorem zarządzającym nowej struktury jest Katarzyna Rucińska. Stanowisko dyrektora sprzedaży objął Rafał Mathiak. Obydwoje raportują bezpośrednio do Krzysztofa Mikulskiego, dyrektora rozwoju biznesowego w pionie internet Agory.

Dotychczas Rucińska pełniła funkcję zastępcy dyrektora marketingu. Wcześniej pracowała m.in. w: Digital One, Ad.net, ARBOmedia. Rafał Mathiak, od lat związany z Agorą, dotychczas pełnił funkcję m.in. dyrektora sprzedaży w dzienniku “Metro”.

Glossy Media będzie oferować reklamę skierowaną do sprofilowanych grup kobiet w zależności od ich zainteresowań, trybu życia, poziomu dochodów czy wieku.

W ofercie Glossy Media znajdą się powierzchnie reklamowe tematycznych serwisów Agory skierowanych do kobiet, m.in.: eDziecko.pl, Groszki.pl, Lula.pl, Ugotuj.to, Gazeta.pl/zdrowie, oraz serwisów partnerskich. Pierwszym partnerem sieci reklamy internetowej Agory został serwis Fotka.pl. Sukcesywnie finalizowane są rozmowy z kolejnymi partnerami, również z autorami najpopularniejszych wśród internautek blogów.

– Kobiety, które stanowią prawie połowę internautów w Polsce, są szczególnie atrakcyjną grupą docelową dla reklamodawców, bowiem często to właśnie one podejmują decyzje zakupowe. Dostrzegamy duży potencjał w oferowaniu reklamy skierowanej do konkretnej grupy internautek – mówi Katarzyna Rucińska.

Początkowo sieć korzystać będzie m.in. z geotargetowania, z czasem wprowadzi targetowanie behawioralne.

Sieć reklamy Glossy Media jest projektem pionu internetu Agory niezależnym od działu sprzedaży internetowej. Prezentacja pełnej oferty sieci zaplanowana jest na początek 2009 r. (DD)