Agora SA uruchomiła sieć reklamy internetowej Glossy Media. Dyrektorem zarządzającym nowej struktury jest Katarzyna Rucińska. Stanowisko dyrektora sprzedaży objął Rafał Mathiak. Obydwoje raportują bezpośrednio do Krzysztofa Mikulskiego, dyrektora rozwoju biznesowego w pionie internet Agory.
Dotychczas Rucińska pełniła funkcję zastępcy dyrektora marketingu. Wcześniej pracowała m.in. w: Digital One, Ad.net, ARBOmedia. Rafał Mathiak, od lat związany z Agorą, dotychczas pełnił funkcję m.in. dyrektora sprzedaży w dzienniku “Metro”.
Glossy Media będzie oferować reklamę skierowaną do sprofilowanych grup kobiet w zależności od ich zainteresowań, trybu życia, poziomu dochodów czy wieku.
W ofercie Glossy Media znajdą się powierzchnie reklamowe tematycznych serwisów Agory skierowanych do kobiet, m.in.: eDziecko.pl, Groszki.pl, Lula.pl, Ugotuj.to, Gazeta.pl/zdrowie, oraz serwisów partnerskich. Pierwszym partnerem sieci reklamy internetowej Agory został serwis Fotka.pl. Sukcesywnie finalizowane są rozmowy z kolejnymi partnerami, również z autorami najpopularniejszych wśród internautek blogów.
– Kobiety, które stanowią prawie połowę internautów w Polsce, są szczególnie atrakcyjną grupą docelową dla reklamodawców, bowiem często to właśnie one podejmują decyzje zakupowe. Dostrzegamy duży potencjał w oferowaniu reklamy skierowanej do konkretnej grupy internautek – mówi Katarzyna Rucińska.
Początkowo sieć korzystać będzie m.in. z geotargetowania, z czasem wprowadzi targetowanie behawioralne.
Sieć reklamy Glossy Media jest projektem pionu internetu Agory niezależnym od działu sprzedaży internetowej. Prezentacja pełnej oferty sieci zaplanowana jest na początek 2009 r. (DD)