Kraj

Konsument wybiera odpowiedzialne korporacje - wynika z badania IMAS Int.

Jak wynika z badania "Przyszłość marki korporacyjnej" przeprowadzonego przez IMAS International Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej na zlecenie Euro...

Jak wynika z badania “Przyszłość marki korporacyjnej” przeprowadzonego przez IMAS International Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej na zlecenie Euro RSCG Sensors, konsument wybiera odpowiedzialne korporacje.

– Nasze badanie wskazuje, że polski konsument zmienia swoje oczekiwania względem korporacji, staje się bardziej wymagający i świadomy jej zachowań. Korporacje powinny nie tylko włączać odpowiedzialność korporacyjną do swoich strategii biznesowych, lecz także komunikować o niej w sposób zrozumiały dla konsumenta – mówi Katarzyna Przewuska, dyrektor zarządzający Euro RSCG Sensors.

Euro RSCG wyróżniło pięć reguł korporacyjnej marki przyszłości, zgodnie z którymi konsumenci będą podejmować swoje decyzje zakupowe w przyszłości. Korporacje, chcąc osiągać przewagę konkurencyjną, powinny m.in. mieć cel oprócz zysku, dbać o pracowników, angażować się społecznie, dbać o środowisko naturalne, szanować konsumentów i prowadzić z nimi otwarty dialog.

Jak wynika z badania, 75 proc. polskich konsumentów chce łączyć zaufanie do firmy z jej odpowiedzialnością korporacyjną, ale nie zauważa większej aktywności przedsiębiorstw w tym obszarze. Zdaniem Przewuskiej powinno się to zmienić, bo jak podaje badanie, już ponad połowa Polaków świadomie podejmuje decyzje zakupowe, biorąc pod uwagę zasady postępowania jej producenta (badanie zostało przeprowadzone przez IMAS International Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej na zlecenie Euro RSCG Sensors na reprezentatywnej próbie Polaków (n=505). Wyniki zostały porównane z analogicznymi badaniami przeprowadzonymi przez Market Probe International w Stanach Zjednoczonych (n=700), Wielkiej Brytanii (n=700) i Francji (n=450). (DD)