Kraj

Omnigence tworzy markę Yuux badającą m.in. emocje internautów

Grupa Omnigence stworzyła markę Yuux, która specjalizuje się w badaniach serwisów mobilnych i internetowych. Szefem projektu jest Paweł Haltof. Zadaniem...

Grupa Omnigence stworzyła markę Yuux, która specjalizuje się w badaniach serwisów mobilnych i internetowych. Szefem projektu jest Paweł Haltof. Zadaniem Yuux (nazwa powstała ze skrótu słów: yours, usability i user experience) jest zwiększanie efektywności sprzedażowej serwisów dzięki wiedzy o ich użytkownikach. W tym celu marka wykorzystuje badania użyteczności stron internetowych opartych m.in. na testach eye trackingu (śledzenie wzroku podczas korzystania ze stron internetowych) oraz techniki neuromarketingowe polegające na badaniu reakcji konsumentów na produkty, marki i reklamy. Badania neuro, czyli badania emocji i uwagi, polegają m.in. na analizie przy użyciu specjalnych urządzeń napięcia mięśni twarzy i reakcji skóry.

– Dzięki analizie uwagi, emocji pozytywnych i negatywnych oraz zachowań użytkownika możemy na przykład ustalić, czy osoba oglądająca dany element serwisu internetowego jest skoncentrowana i pozytywnie do niego nastawiona. Mamy wiedzę zarówno o tym, co badany wie, jak i o wielu utajonych aspektach podejmowania decyzji – twierdzi Paweł Haltof, research director & partner Yuux. Yuux prowadzi obecnie rozmowy z potencjalnymi klientami z branży finansowej.

Marka powstała we współpracy ze specjalizującą się w neuromarketingu firmą badawczą Neuralia. – Naturalną koleją rzeczy było znalezienie takiego partnera. My zajmujemy się tylko badaniami w internecie, a Neuralia skupia się na badaniach offline. Wspólnie wpadliśmy na pomysł połączenia kompetencji i stworzenia nowego produktu, ponieważ badania neuromarketingowe nigdy nie weszły na grunt internetu i odwrotnie – mówi Paweł Haltof.

Ważnym elementem w strategii Yuux jest współpraca w zakresie badań z uczelniami. Firma współpracuje m.in. ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie.

Obecnie w Yuux pracuje 13 osób, a w ciągu roku ma pojawić się kolejnych siedem. Paweł Haltof, szef projektu, to badacz użyteczności i interakcji, projektant architektury informacyjnej, interdyscyplinarny specjalista internetu, psycholog społeczny i inżynier w jednym, współpracownik Instytutu Społecznej Psychologii Internetu i Komunikacji działającego przy Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

Yuux powstała na bazie działu badań agencji interaktywnej Artegence, który ze struktury grupy wyodrębniono ponad dwa lata temu. W ciągu kilku miesięcy Yuux ma stać się osobną firmą. – Jego stworzenie jest konsekwencją rozwoju rynku interaktywnego, który coraz większe znaczenie przywiązuje do użyteczności stron internetowych – uzasadnia Bartłomiej Wyszyński, dyrektor ds. strategii Artegence. (TWI)