Zagranica

YouTube zamierza emitować seriale telewizyjne

Serwis YouTube podpisał umowę z wytwórnią filmową CBS, na podstawie której zamierza emitować seriale telewizyjne. Chce w ten sposób wyjść...

Serwis YouTube podpisał umowę z wytwórnią filmową CBS, na podstawie której zamierza emitować seriale telewizyjne. Chce w ten sposób wyjść poza granice kontentu, na który składają się tylko krótkie klipy wideo, i zwiększyć przychody z reklamy. Shiva Rajaraman, senior product manager YouTube, uważa, że pozwoli to zaoferować reklamodawcom wyższe niż dotychczas wskaźniki zasięgowe, a samą reklamę w serwisie uczynić bardziej skuteczną. Na podstawie umowy w YouTube znajdą się nie tylko nowe produkcje CBS, tj. “Dexter” czy “Californication”, ale także popularne seriale sprzed lat, m.in. “Star Trek” i “Beverly Hills 90210”. Na podobnym modelu biznesowym opiera się joint venture o nazwie Hulu, które zostało utworzone z NBC Universal, News Corporation i ABC.com. (“BrandRepublic”)