Kraj

IQS i PBS podjęły decyzję o strategicznej współpracy

Firmy badawcze IQS & Quant Group i PBS DGA podjęły decyzję o nawiązaniu strategicznej współpracy przy realizacji projektów analitycznych. Chodzi...

Firmy badawcze IQS & Quant Group i PBS DGA podjęły decyzję o nawiązaniu strategicznej współpracy przy realizacji projektów analitycznych. Chodzi przede wszystkim o połączenie potencjału działów realizacji obu firm, organizację i realizację prac terenowych oraz szeroko rozumianej logistyki.

– Dzięki temu możemy optymalizować procesy realizacji, być bardziej skuteczni i oferować klientom wyższą jakość badań. Tutaj szukamy źródeł naszych przewag konkurencyjnych. Jest to ważne, gdyż rynek wciąż się konsoliduje, również w Polsce, czego najlepszym przykładem jest wejście sieci TNS w skład grupy WPP, do której należą już Millward Brown (u nas MB SMG/KRC) i Research International (w Polsce Pentor RI) – mówi Michał Berezowski, client service director w IQS & Quant Group.

Według informacji opublikowanych w katalogu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii z 2007 r. siatka ankieterska PBS DGA liczyła 1,8 tys. osób, natomiast IQS – 900 ankieterów. Pod względem przychodów są to dwa największe niezależne domy badawcze w Polsce. W rankingu podsumowującym sprzedaż w ubiegłym roku IQS zajął siódmą pozycję z wynikiem 23,8 mln zł, a PBS ósmą – z ok. 20,7 mln zł. (JP)