Zagranica

ANHEUSER-BUSH PROSI NIEMCÓW O WYMYŚLENIE NOWEJ NAZWY DLA PIWA BUD

Amerykański gigant browarniczy Anheuser-Busch Cos (A-B) przeprowadza testy podobnej do piwa Bud, marki której sprzedaż jest zakazana na tych rynkach...

Amerykański gigant browarniczy Anheuser-Busch Cos (A-B) przeprowadza testy podobnej do piwa Bud, marki której sprzedaż jest zakazana na tych rynkach przez niemieckie władze. Crossworks DDB z Dusseldorfu będąca częścią agencji AB DDB Worldwide rozpoczyna kampanię w berlińskich dziennikach, zachęcając Niemców, którzy ukończyli 18 lat, do klikania na stronę www.biername.de, namawiając ich do wymyślenia nowej nazwy dla amerykańskiego piwa. Dotąd wpłynęło ponad 3 tys. propozycji. Nagrodą dla zwycięzcy jest wycieczka do USA i 20 tys. dol. na wydatki. W Berlinie są sprzedawane butelki z piwem bez nazwy. Na podstawie celowo rozerwanych etykietek klienci mogą się domyśleć, że piwo zostało wyprodukowane przez A-B. Przez ponad 20 lat amerykański Bud próbował wejść do Niemiec, na jeden z kilku rynków oprócz austriackiego i węgierskiego, na których nie występuje. Czeski browar Budejovicky Budwar, właściciel nazwy Budweiser, prawnie zablokował wejście Amerykanów na te rynki. Starania A-B o wykupienie praw do nazwy Budweiser w tych krajach także się nie powiodły.