M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Konkurenci zarzucają agencji Opcom nieuczciwe i sprzeczne z prawem działania

Serwis Dzienny | 2 września 2008, 06:45

Agencje interaktywne SARE, IM Partner, Webtel i ThinkOpen zarzucają agencji interaktywnej Opcom (Grupa Eskadra), że wprowadzając na rynek usługi e-mail...

Agencje interaktywne SARE, IM Partner, Webtel i ThinkOpen zarzucają agencji interaktywnej Opcom (Grupa Eskadra), że wprowadzając na rynek usługi e-mail marketingu pod marką Freshmail, posunęła się do nieuczciwych i sprzecznych z prawem praktyk reklamowych, rozpowszechniania nieprawdziwych informacji o konkurencji oraz przywłaszczania sobie efektów pracy konkurencyjnych firm. Agencje skierowały do zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska skargę, w której wyliczają działania Opcomu, które ich zdaniem stoją w sprzeczności z polskim prawem, a w szczególności z Ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, z ustawą Prawo własności przemysłowej oraz z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także są naganne z punktu widzenia etyki biznesowej oraz szkodzą całemu rynkowi reklamy internetowej w Polsce.

Krzysztof Dębowski, dyrektor zarządzający SARE, a jednocześnie szef grupy roboczej e-mail marketingu w IAB Polska, mówi: - Razem z pozostałymi agencjami od lat budujemy rynek e-mail marketingu w Polsce, ale z takimi działaniami dotąd się nie spotkaliśmy. Na tak szybko rozwijającym się rynku jest miejsce na uczciwą konkurencję między firmami, natomiast to, co robi Opcom, świadczy nie o chęci rozwoju tego rynku, ale o bezpośrednim i nieuczciwym uderzeniu w konkurencyjne firmy.

Z tymi zarzutami zdecydowanie nie zgadza się Krzysztof Adamus, dyrektor kreatywny agencji Opcom. - To konkurencja przestraszyła się naszej oferty i stąd taka reakcja. Do zarzutów ustosunkujemy się szczegółowo w oświadczeniu, które właśnie przygotowujemy - mówi Adamus. - Analizowaliśmy zakres i poziom cenowy usług konkurencyjnych firm i uważamy, że nasze reklamy nie zawierały nieprawdziwych sformułowań. Działamy w innym modelu niż nasi konkurenci - nie pobieramy opłat abonamentowych ani od wielkości transmisji danych, tylko od liczby wysłanych maili i według naszych symulacji w zdecydowanej większości sytuacji nasza oferta jest tańsza od konkurencji - twierdzi Adamus i dodaje, że kancelaria prawna obsługująca Opcom wysłała do SARE pismo z odpowiedziami na zarzuty.

Krzysztof Dębowski z SARE twierdzi, że jego firma przez miesiąc czekała na odpowiedź z Opcomu, a kancelaria prawna SARE razem z pozostałymi firmami, które podpisały się pod skargą do IAB, analizuje możliwość wystąpienia na drogę sądową przeciwko Opcomowi. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,