Firma public relations On Board PR oraz agencja badawcza PBS DGA przedstawiły wyniki wspólnego badania “Odpowiedzialny biznes” na temat firm podejmujących działania o charakterze społecznym. Okazuje się, że aż 73 proc. badanych Polaków jest zdania, że wydatki biznesowe na nagłaśnianie swojej dobroczynności są często wyższe niż wydatki na rzeczywiste działania społeczne. – Firmy podejmują działania dobroczynne, mając nadzieję, że poprawi to ich wizerunek. Niestety, nie zawsze rozumieją, że jeśli przesadzą z promocją, to ich aktywność będzie budzić raczej niesmak niż zachwyt – mówi Norbert Kilen z On Board PR.
Z przeprowadzonego badania wynika również, że zdaniem 93 proc. Polaków firmy mogłyby robić dużo więcej w obszarze działalności dobroczynnej. Badanie przeprowadzono w czerwcu br. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski. (KP)