Kraj

KAMPANIA BSA WYPROMUJE LEGALNE OPROGRAMOWANIE

Stowarzyszenie Business Software Alliance (BSA), zajmujące się ochroną własności intelektualnej, rozpoczyna kampanię informacyjno-reklamową dotyczącą legalności oprogramowania w firmach. Będzie ona...

Stowarzyszenie Business Software Alliance (BSA), zajmujące się ochroną własności intelektualnej, rozpoczyna kampanię informacyjno-reklamową dotyczącą legalności oprogramowania w firmach. Będzie ona skierowana do właścicieli małych i średnich firm. Informacyjna część kampanii rozpoczęła się 24 września br. mailingiem zawierającym kasety wideo skierowanym do 40 tys. przedsiębiorców. Organizacją i planowaniem kampanii zajmuje się agencja marketingu bezpośredniego AMB, która oprócz BSA pracuje m.in. dla TP SA, Hewlett-Packard i IBM. “Film wideo wysłany do przedsiębiorców pokazuje sytuację związaną z konsekwencjami posiadania nielegalnego oprogramowania” – mówi Monika Baczyńska, account executive z agencji ComPress zajmującej się PR-ową stroną kampanii. Początek kampanii w mediach planowany jest na 8 października br. Kreacją zajmie się najprawdopodobniej agencja Orange, a za planowanie i zakup mediów odpowiada AMB. BSA nie podaje wysokości budżetu kampanii. Kampania będzie mieć miejsce w tytułach prasowych, takich jak “Rzeczpospolita”, “Wprost”, “Business Week”, “Puls Biznesu” i kilku tytułach wydawanych przez wydawnictwo Infor. Ponadto spot reklamowy będzie emitowany w pierwszej połowie października br. w RMF FM. Kampania będzie także prowadzona w październiku br. w pociągach InterCity na nośnikach firmy MI Promocja. BSA zrzesza na całym świecie producentów oprogramowania komputerowego, takich jak: Adobe, Apple, Autodesk, Macromedia, Microsoft, Symantec oraz IM Group i MKS w Polsce. Stowarzyszenie ma za zadanie promocję legalnego oprogramowania. Jak podaje BSA, w ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie firmy zapłaciły łacznie 1,23 mln zł tytułem odszkodowań za łamanie praw autorskich oprogramowania komputerowego. (PU)