Kraj

Audioteka.pl chce podbić rynek audiobooków

Audioteka.pl to nowy serwis, który będzie działać na rynku audiobooków - nagrań dźwiękowych książek czytanych przez lektora. Audioteka jest własnością...

Audioteka.pl to nowy serwis, który będzie działać na rynku audiobooków – nagrań dźwiękowych książek czytanych przez lektora. Audioteka jest własnością spółki MDPL, a stworzyły ją agencje interaktywna K2 Internet i Maxioma – firma specjalizująca się w zarządzaniu prawami autorskimi i kontentem. – Audioteka to metoda na dywersyfikowanie przychodów przy ograniczonym ryzyku, bo w przedsięwzięcie inwestujemy głównie nasze usługi, a nie gotówkę – mówi Michał Lach, przewodniczący rady nadzorczej K2 Internet.

Start serwisu ma nastąpić w połowie września br. Bliższe szczegóły dotyczące przedsięwzięcia nie są jeszcze znane. Wiadomo, że na początku w serwisie będzie dostępnych kilkaset książek w postaci plików MP3. Cen nie ujawniono. Audioteka.pl ma także zamiar być rodzajem hurtownika plików z audiobookami dla księgarni internetowych.

Obecnie na polskim rynku jest dostępnych ok. 700 audiobooków, z czego większość ma postać płyt CD. – Nikt do tej pory nie zdecydował się na większą skalę sprzedawać tego produktu w postaci plików ze względu na komplikacje z prawami autorskimi. Dzięki naszemu know-how wykonaliśmy ogromną pracę, aby te prawa uzyskać – mówi Marcin Beme, członek rady nadzorczej spółki MDPL. Beme dodaje, że Audioteka.pl jako jedyny podmiot na rynku zaproponowała wydawcom także ochronę przed piractwem w postaci tzw. transakcyjnych znaków wodnych.

Promocja nowego serwisu będzie realizowana w internecie przez agencję K2 Internet i powiązany z nią dom mediowy ACR. (TW)