Kraj

Według MB SMG/KRC cena decyduje o wyborze e-sklepu

Cena jest najważniejsza przy wyborze e-sklepu - wynika z raportu "E-konsumenci" przygotowanego przez MB SMG/KRC na zlecenie firmy Digitas.pl. Badanie...

Cena jest najważniejsza przy wyborze e-sklepu – wynika z raportu “E-konsumenci” przygotowanego przez MB SMG/KRC na zlecenie firmy Digitas.pl. Badanie przeprowadzono wśród użytkowników należących do Digitasa sklepów – Otomedia.pl i MobilWorld.pl. Opinię o kluczowej roli cen wyraziło 76 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazła się opinia na forach internetowych (37 proc. respondentów), a na trzecim prasowe rankingi sklepów internetowych (23 proc.). Reklama jest według deklaracji najmniej istotnym czynnikiem decydującym o zakupach e-commerce. W raporcie opublikowano też dane dotyczące wejść na strony Otomedia.pl i MobilWorld.pl. Okazuje się, że tylko 8 proc. wizyt to bezpośrednie wejścia, tzw. z palca, 49 proc. internautów przekierowywanych jest przez wyszukiwarki, a 43 proc. przez porównywarki cenowe, takie jak Ceneo.pl. (TW)