Kraj

"METROPOL" - 2. MIEJSCE POD WZGLĘDEM UDZIAŁU W RYNKU REKLAMOWYM

Bezpłatny warszawski dziennik "Metropol" w sierpniu br. zdobył 10,9 proc. udziału w rynku reklamowym, zajmując drugie po "Gazecie Wyborczej" (70,6...

Bezpłatny warszawski dziennik “Metropol” w sierpniu br. zdobył 10,9 proc. udziału w rynku reklamowym, zajmując drugie po “Gazecie Wyborczej” (70,6 proc. udziału) miejsce w Warszawie. Wartość sprzedanej powierzchni reklamowej wyniosła ponad 1,5 mln zł (źródło: Agora Monitoring), Osiągnięcie udziału w rynku w takiej wysokości przekracza plany biznesowe wydawnictwa, które zakładały osiągnięcie 10 proc. udziału do końca roku 2001. Trzecie miejsce w tej kategorii zajęło “Życie Warszawy” z przychodem 1,1 mln zł, co stanowi 8,1 proc., zaś czwarte “Super Express” – 1 mln zł przychodu, co daje 7,4 proc. udziału. “Metropol”, będący jedną z 21 edycji firmy Metro International, wydającej bezpłatne dzienniki w 15 krajach, istnieje w Polsce od 10 miesięcy. Pierwszy numer “Metropolu”, który przyniósł zysk, ukazał się 7 września 2001 r. Największymi reklamodawcami współpracującymi z dziennikiem są: Leroy Merlin, Era, Media Markt, PZU, Fiat, Idea, Ikea, King Cross, J.W. Construction, Auchan, Cottonfield i Invest Bank. (TK)