Kraj

Nestle wesprze Nescafe Xpress samplingiem

Nestle wesprze kawę mrożoną ready to drink Nescafe Xpress samplingiem. Marka ta trafiła do portfolio marketera po tym, jak jej...

Nestle wesprze kawę mrożoną ready to drink Nescafe Xpress samplingiem. Marka ta trafiła do portfolio marketera po tym, jak jej dystrybucji zaprzestała Coca-Cola. Z kolei w portfolio Coca-Coli pojawiła się marka kawy mrożonej Illy.

Nestle nie podaje szczegółów dotyczących samplingu, najprawdopodobniej obejmie on m.in. kina, a zrealizuje go agencja Momentum Worldwide. Inne wsparcie marketingowe, z wyjątkiem materiałów POS, nie jest na razie planowane.

Segment kaw mrożonych jest młodą kategorią, ale ze sporą 13-proc. roczną dynamiką wzrostu. Według ACNielsen w 2007 r. Polacy wypili 1,3 mln kawy mrożonej ready to drink. Nescafe Xpress jest liderem rynku z ok. 26 proc. udziałów wartościowych. W kategorii oprócz Nestle i Coca-Coli obecna jest firma Raisio z marką Emmi. (TW)