Kraj

Onet wprowadza behawioralne targetowanie reklam

Onet.pl wdraża system targetowania behawioralnego reklam. Właśnie ruszają pierwsze testowe kampanie dla klientów reprezentujących takie branże, jak: motoryzacja, finanse, telekomunikacja...

Onet.pl wdraża system targetowania behawioralnego reklam. Właśnie ruszają pierwsze testowe kampanie dla klientów reprezentujących takie branże, jak: motoryzacja, finanse, telekomunikacja i FMCG.

Portal będzie szczegółowo analizował zachowania internautów na swoich stronach i w pozostałych serwisach należących do Grupy Onet.pl SA. W bazie danych zapisywane będą informacje o tym, jakie serwisy odwiedza użytkownik, w jaki sposób z nich korzysta, jak długo i jak często, jakie słowa kluczowe wpisuje w wyszukiwarce etc.

W ten sposób powstanie baza danych, z której reklamodawcy będą mogli wybierać dane o użytkownikach, których profile (zachowania) najlepiej odpowiadają ich potrzebom w przypadku danej kampanii.

– Targetowanie behawioralne to szansa dla reklamodawców na dużo lepsze dopasowanie ich działań do rzeczywistych potrzeb internautów, a więc na skuteczniejsze prowadzenie kampanii reklamowych online – twierdzi Piotr Kowalczyk, kierownik działu produktu reklamowego w Grupie Onet.pl. – Szczegółowa analiza zachowań internauty pozwala z dużo większym prawdopodobieństwem zaprezentować mu reklamę, która nie tylko nie będzie go irytować, ale wręcz będzie dla niego dodatkową wartością – wskazuje Kowalczyk.

Platforma targetowania behawioralnego będzie zintegrowana z serwerem reklam Atlas/Accipiter AdManager, z którego Onet obecnie korzysta przy emisji kampanii reklamowych. (MB)