Należąca do grupy KBC spółka KBC Lease rozszerza działalność na polskim rynku. Utworzona w jej ramach spółka KBC Autolease Polska zajmie się full service leasingiem pojazdów i zarządzaniem flotami klientów korporacyjnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Jej uruchomienie jest wynikiem dynamicznie rozwijającej się sprzedaży flotowej w Polsce. Według SAMAR-u od stycznia do maja br. blisko 56 proc. samochodów osobowych (ponad 40 tys. szt.) sprzedano firmom. Szefem marketingu nowej spółki jest Monika Winnicka-Kluczyńska, która jednocześnie pracuje w dziale marketingu TUiR Warta. Funkcję dyrektora generalnego KBC Autolease Polska pełni Ireneusz Tymiński, który nadzoruje również dział sprzedaży.
Od strony kreacji nowa spółka współpracuje z agencją G7, która obsługuje grupę KBC w Polsce. Projekty interaktywne realizuje Magneticpoint, a za media odpowiada dom mediowy Starcom.
Debiutowi KBC Autolease Polska towarzyszyć będą kampania reklamowa w internecie (kampania przeprowadzona przy współpracy z serwisami: Flota.com.pl, Samar.pl, Bizznet.pl) oraz mailingi. Równolegle realizowana będzie kampania prasowa skierowana do branży motoryzacyjnej i specjalistycznej.
Strategia marketingowa KBC Autolease Polska opiera się m.in. na takich działaniach jak: direct marketing, bezpośrednie dotarcie do decydentów (osób podejmujących decyzję o wyborze modelu finansowania floty firmowej, dostawców, osób decydujących o strategii kadrowej ze względu na ofertę Auto Motiv Plan).
KBC Autolease Polska będzie konkurować przede wszystkim z: LeasePlan, Masterlease oraz ING Car Lease.
Nową spółkę na tle konkurencji wyróżniać mają m.in. jakość dostarczanych usług oraz nowe, innowacyjne zastosowania full service leasingu – AutoSelect Leasing (możliwość komponowania usługi Full Service Leasingu) oraz Automotiv Plan (doradztwo i wspieranie rozwoju systemu motywacyjnego pracowników klienta z wykorzystaniem samochodów). (BG)