Firma badawcza Gemius SA przygotowała raport “E-commerce w Polsce”. Poprzedziła go czwarta edycja badania na temat zakupów za pośrednictwem internetu prowadzonych przez Polaków. Gemius współpracował przy tym projekcie z serwisami 9sekund.pl oraz iStore.pl.
Okazuje się, że z roku na rok rośnie odsetek internautów dokonujących zakupów w sieci. Twierdząco na pytanie “Czy kiedykolwiek robiłaś/robiłeś zakupy za pośrednictwem internetu?” odpowiedziało w 2008 r. 66 proc. badanych, w 2007 r. – 61 proc., w 2006 r. – 55 proc., a w 2005 r. – 41 proc.
Mimo rosnącej popularności zakupów w sieci ponad połowa respondentów kupujących w sklepach internetowych i niemal 70 proc. klientów platform aukcyjnych miało różnego rodzaju zastrzeżenia odnośnie do działania tego typu serwisów (np. długie oczekiwanie na dostawę produktu). 71 proc. właścicieli sklepów internetowych planuje w ciągu 12 miesięcy rozszerzenie zakresu oferowanych produktów. (KP)