Pasażerowie metra w wieku 17-35 lat najchętniej oglądają TVN i czytają dziennik “Metro”, mają wykształcenie wyższe, a ich miesięczne dochody najczęściej mieszczą się w przedziale od 1400 do 3000 zł. Tak wynika z badań TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie Ströera, który wprowadził niedawno nośniki typu infoscreen na stacjach warszawskiego metra.
65 proc. badanych ma wykształcenie wyższe, 91 proc. z nich zna języki obce, 27 proc. słucha Radia Eska, 21 proc. – Radia Zet. Dwie trzecie młodych pasażerów czyta tygodniki opinii.
Zdecydowana większość lubi podróże – 88 proc. osób spędziło ostatnie wakacje poza miejscem zamieszkania. Pytani o zainteresowania pasażerowie odpowiadali, że czytają książki (20 proc.), uprawiają sport (19 proc.), słuchają muzyki (17 proc.) i oglądają filmy (12 proc.).
Pasażerowie zadeklarowali, że oczekując na przyjazd metra, najchętniej chcieliby oglądać informacje z kraju i ze świata, wiadomości o wydarzeniach w mieście, dzielnicy, prognozę pogody oraz programy lekkie, humorystyczne. Z badania wynika też potrzeba różnicowania kontentu w zależności od pory dnia.
Ströer podpisał już umowy na dostarczanie treści m.in. z magazynem “Aktivist”, telewizjami MTV, Viva, portalami Cytaty.info i Plfoto.com. Dostawcami wiadomości są także m.in.: Radio Zet, Gazeta.pl i Animal Planet.
Jedną trzecią zawartości programu infoscreenów stanowią reklamy. (JN)