Kraj

W I półroczu wartość sponsoringu sportu w TV wyniosła 790 mln zł

Firma Pentagon Research oszacowała, że łączna wartość ekspozycji sponsorów sportu w I półroczu 2008 r. w telewizji wyniosła 790 mln...

Firma Pentagon Research oszacowała, że łączna wartość ekspozycji sponsorów sportu w I półroczu 2008 r. w telewizji wyniosła 790 mln zł. W stosunku do I półrocza ub.r. daje to prawie 60-procentowy wzrost. Najwięcej ekspozycji wyemitowano w stacjach grupy Polsat (łącznie 559 tys. ekspozycji).

W czołówce stacji z największą liczbą ekspozycji sponsorskiej znalazły się: Polsat Sport (457,2 tys.), TVN24 (68,2 tys.) i TV4 (56,7 tys.). Największą wartość medialną miały ekspozycje w stacjach: TVP1 (304 mln zł), Polsat (123,4 mln zł) i Polsat Sport (121 mln zł). Liderami efektywności były firmy: Polkomtel (64,8 tys. ekspozycji), Puma (14,8 tys.), Telekomunikacja Polska (14,5 tys.) i koncern Lotos (11,7 tys.).

Największą liczbę sponsorów przyciągnęły dyscypliny: piłka nożna, żużel, siatkówka i koszykówka. Do pierwszej dziesiątki medialnych dyscyplin weszła po raz pierwszy piłka ręczna. Głównymi beneficjentami tej dyscypliny były marki: Era, PKO BP oraz Hummel.

Jako wartość medialną Pentagon Research rozumie szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść, chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy. (PM)