Kraj

Hellena wchodzi w segment wód mineralnych, pracuje nad nową strategią i wybiera nową agencję

Firma Hellena przejęta w ub.r. przez Grupę Jutrzenka, producent napojów gazowanych (oranżady) i niegazowanych, wchodzi w nową kategorię wód mineralnych...

Firma Hellena przejęta w ub.r. przez Grupę Jutrzenka, producent napojów gazowanych (oranżady) i niegazowanych, wchodzi w nową kategorię wód mineralnych – wprowadza na rynek markę Frullena.

Są to wody wody smakowe w trzech smakach: cytrynowym, jabłkowym oraz truskawkowym, w cenie 2,4 zł za butelkę 1,5 l.

Maciej Marcinkowski, trade marketing manager Helleny, przyznaje, że cena ma być atrakcyjna dla konsumenta (dla porównania np. Żywiec Zdrój pozycjonuje swoje wody smakowe na poziomie 3-3,20 zł za butelkę).

Hellena nie ujawnia ani wysokości budżetu na promocję i reklamę nowej marki, ani tego, na jakie udziały rynkowe liczy producent.

– Faktem jest to, że jesteśmy praktycznie przed końcem sezonu – przyznaje Marcinkowski. – Naszym celem na ten rok jest zbudowanie dystrybucji numerycznej wystarczającej do tego, by z pełną siłą wejść w przyszłoroczny sezon. Wierzymy, że poza atrakcyjną ceną konsumenci docenią innowacyjny wizerunek i jakość naszego produktu – dodaje.

Launchowi marki Frullena towarzyszą kampania reklamowa w miejscu sprzedaży (producent nie ujawnia, jaka agencja przygotowała materiały POS) oraz promocja konsumencka.

Magdalena Jędrzejczak, brand manager Helleny, przyznaje, że producent rozpoczął pracę nad nową strategią i planami wsparcia marketingowo-reklamowego dla marki na przyszły rok.

Firma rozpisała przetarg na wybór agencji reklamowej. Zaprosiła do niego pięć agencji – zarówno lokalnych, jak i sieciowych (ich nazw producent nie ujawnia). W połowie sierpnia mają one zaprezentować swoje koncepcje, a wybór miałby nastąpić do końca miesiąca.

W lutym br. Jutrzenka w przetargu na obsługę marki Hellena (doradztwo w zakresie strategii i kreacji) wybrała agencję DraftFCB + Ad Fabrika, działania mediowe dla Jutrzenki realizuje zaś dom mediowy Universal McCann.

Przypomnijmy, że Jutrzenka w połowie ub.r. kupiła majątek Helleny (w tym markę) za 75,2 mln zł – firma była w stanie upadłości, a marka Hellena zniknęła z rynku na pół roku. Produkcję wznowiono na przełomie lata i jesieni ub.r. (MB)