Kraj

Initiative rozważa wystąpienie na drogę prawną przeciw MPG, grupa TP bada sprawę; MPG oświadcza

Initiative Warszawa może podjąć kroki prawne przeciwko MPG, konkurentowi w przetargu grupy TP, w związku z briefem zawierającym niepochlebne opinie...

Initiative Warszawa może podjąć kroki prawne przeciwko MPG, konkurentowi w przetargu grupy TP, w związku z briefem zawierającym niepochlebne opinie nt. potencjału i kondycji Initiative.

Jak przekazał Marcin Dec, CEO Initiative, sprawa jest obecnie konsultowana z prawnikami.

Przypomnijmy, że MPG w briefie skierowanym do mediów oceniło, że Initiative nie ma potencjału, by dalej obsługiwać budżet grupy TP, odnotowuje trend spadkowy, a wkrótce może zostać połączone z Universal McCann (patrz wczorajszy DS “MMP”).

MPG w briefie skierowanym do dostawców przedstawiło się jako preferowany dom mediowy France Telecom (główny udziałowiec grupy TP), zasugerowało też mediom, że wybór Mediaedge:cia lub Starcomu nie będzie korzystny dla rynku, ponieważ agencje te reprezentują duże grupy negocjacyjne.

Przedstawiciele MPG wspomnieli też o zmianach w kierownictwie GroupM i pierwszych symptomach kłopotów z obsługą klientów w Mediaedge:cia, który nie odnotowuje ostatnio sukcesów na polu nowego biznesu. MPG napisało też, że jest najmniejszym, ale najdynamiczniej rosnącym spośród domów mediowych, odnotowało też, że lekki trend wzrostowy dotyczy Starcomu, który obok MPG był wyróżniony w tegorocznym rankingu “Media & Marketing Polska”.

Anna Lubowska, CEO Mediaedge:cia na region CEE, uznaje brief MPG za przejaw niezdrowych praktyk biznesowych, ale jej agencja na razie nie podejmuje żadnych ruchów.

Iwona Chrzanowska, kierownik działu planowania i zakupu mediów w TP, nie komentuje kwestii ocen konkurentów zawartych w briefie MPG; twierdzi, że spółka właśnie wyjaśnia tę sprawę.

Z kolei MPG w nadesłanym oświadczeniu (jego treść przytaczamy poniżej) twierdzi, że zamieszczone w naszym wczorajszym serwisie informacje były w dużej mierze wyrwane z kontekstu. W odpowiedzi na ten zarzut redakcja “MMP” oświadcza, że opublikowane wczoraj i dzisiaj informacje pochodzą z dokumentu rozesłanego mediom przez MPG, do którego redakcja miała bezpośredni dostęp. (JN, JD)

Oświadczenie MPG Sp. z o.o. (w pełnym brzmieniu, bez edycji):

W związku z informacją jaka ukazała się w dniu 22 lipca 2008 w dziennym serwisie Media i Marketing Polska, MPG Sp. z o.o. oświadcza, co następuje:

1.MPG w korespondencji do partnerów mediowych przesłało, jako uzupełnienie zapytania briefingowego, własne opracowanie elementów analizy sytuacji rynkowej dotyczące możliwych scenariuszy rozwoju sytuacji na rynku w zależności od różnych potencjalnych rozstrzygnięć procedury przetargowej. Opublikowane fragmenty pozbawione zostały oryginalnego kontekstu, jaki i wielu pozytywnych elementów ocen firm biorących udział w przetargu. W przedstawionym brzmieniu nie oddają one ostatecznie treści przesłanej korespondencji a stanowisko MPG w zakresie przytoczonych informacji nie oddaje stanowiska Spółki w tym zakresie.

2.Zarząd MPG Sp. z o.o. ubolewa z powodu charakteru informacji, jaka stała się przedmiotem publikacji. Zarząd MPG Sp. z o.o. stoi na stanowisku, że każdy z podmiotów biorących udział w procedurze przetargowej nie znajduje się w pozycji w jakikolwiek uprzywilejowanej ani ze względu na swoją historię, obecną sytuację ani przyszłą pozycję jaką może zająć na rynku.

3.Do każdego z partnerów mediowych, do których została skierowana korespondencja związana z zapytaniem przetargowym, w dniu 23 lipca 2008 przesłana zostanie informacja wyjaśniająca charakter przesłanych fragmentów analizy sytuacji rynkowej oraz odnosząca się do oficjalnego i formalnego stanowiska MPG Sp. z o.o. w zakresie obiektywnej oceny sytuacji rynkowej.

4.Zarząd MPG Sp. z o.o. pragnie przeprosić wszystkie osoby i strony, które mogły poczuć się dotknięte opublikowanymi treściami.

W imieniu Zarządu MPG Sp. z o.o.

Jacek Dzięcielak, Prezes Zarządu.