Zagranica

Visa skonsoliduje swój globalny budżet kreatywny

Międzynarodowa organizacja płatnicza Visa pracuje nad skonsolidowaniem globalnego budżetu kreatywnego szacowanego na 600 mln dol. rocznie. Prawdopodobnie nie będzie to...

Międzynarodowa organizacja płatnicza Visa pracuje nad skonsolidowaniem globalnego budżetu kreatywnego szacowanego na 600 mln dol. rocznie. Prawdopodobnie nie będzie to jednak dotyczyło Visa Europe, która ma oddzielną organizację (paneuropejski budżet Visy obsługuje Saatchi & Saatchi, które ostatnio realizowało dla marketera kampanię pod nowym hasłem “Life flows better with Visa”).

Amerykański budżet Visy, który waży najwięcej w globalnych wydatkach organizacji, obsługuje należąca do Grupy Omnicom TBWA/Chiat/Day.

Według amerykańskich źródeł do przetargu Visy mają zostać zaproszone agencje z grup: Omnicom, WPP i Publicis.

W tym roku Visa przeprowadziła zmiany w swoim globalnym budżecie mediowym – należąca do Omnicomu sieć OMD utrzymała obsługę w USA i Azji, a także przejęła od Starcomu obsługę w Ameryce Południowej oraz tych częściach Europy, które nie podlegają Visa Europe.

Budżet mediowy Visa Europe wynoszący rocznie 90 mln funtów nadal obsługiwany jest przez należący do WPP Mediaedge:cia. (“BrandRepublic”)