Kraj

NOWA RAMÓWKA I KAMPANIA REKLAMOWA RADIA KOLOR 103 FM

1 października br. rozpoczęła się kampania reklamowa Radia Kolor 103 fm pod hasłem: "Radio Kolor 103 fm. Twój wybór...". Założeniem...

1 października br. rozpoczęła się kampania reklamowa Radia Kolor 103 fm pod hasłem: “Radio Kolor 103 fm. Twój wybór…”. Założeniem do zrealizowania do końca tego roku jest wzrost udziałów w rynku słuchalności w podstawowej dla tej stacji grupie docelowej 20-44 lata z ok. 10 do 15 proc. Strategią, kreacją, planowaniem i zakupem mediów Radio Kolor 103 fm zajęło się we własnym zakresie. Jak powiedział Kazimierz Piekarz, szef stacji, budżet przeznaczony na tę kampanię to kilkaset tysięcy złotych. Działania reklamowe będą prowadzone na billboardach (kilkaset nośników: biilboardy i backlighty), w prasie codziennej, magazynach branżowych, dziennikach i magazynach bezpłatnych. Główne natężenie kampanii będzie miało miejsce w październiku br., ale niektóre działania prowadzane będą do końca bieżącego roku. “Podstawowymi celami kampanii są: wzmocnienie wizerunku Radia Kolor jako stacji muzycznej, niosącej optymistyczne przesłanie, a także wydłużenie czasu słuchania Radia Kolor przez jego słuchaczy” – powiedział Piekarz. Grupą docelową są warszawiacy i mieszkańcy pobliskich miejscowości. Kampania jest drugim etapem działań reklamowych, które rozpoczęły się w kwietniu br., kiedy to Radio Kolor 103 fm wprowadziło nowy format. W drugim kwartale br. udział Radia Kolor w rynku słuchalności w grupie 20-44 lata wynosił 10,3 proc. (źródło: dane nadawcy na podst. Radio Track SMG/KRC Poland Media). Jednocześnie Radio Kolor 103 fm wprowadza do ramówki program poranny pod tytułem “Rozkoszny poranek”. Program ten będzie prowadzony przez Mariusza Rokosa w godzinach 5.30-9.00. “Rozkoszny poranek” ma zawierać aktualności, konkursy i zabawy, a także informacje o pogodzie i korkach. Od początku roku do 22 września br. Radio Kolor 103 fm zarobiło na reklamie 9,4 mln zł. Kampanie reklamowe prowadzone przez tę stację kosztowały 909,7 tys. zł (dane wraz z autopromocją, od stycznia 2001 do końca sierpnia br., źródło: Expert Monitor i Media Watch). W sierpniu br. do KRRiTV wpłynęły trzy wnioski o przyznanie koncesji dla Radia Kolor 103 fm na najbliższe pięć lub siedem lat. O koncesję ubiegają się: Sabela Media Polska (należąca w 100 proc. do brokera CR Media), Agencja Wydawnicza i Marketingowa “Mediabank” (należąca w 100 proc. do Softbanku) i firma MFM, która dotychczas była współwłaścicielem koncesji radia. Obecnie w KRRiTV trwa opiniowanie wniosków o koncesję. Decyzja KKRiTV ma zapaść w ciągu kilku najbliższych tygodni. (PR)