Zagranica

TOTALFINAELF KONSOLIDUJE BUDŻET MEDIOWY I MARKETINGOWY

Francuski koncern paliwowy TotaFinaElf rozpoczął konsolidację budżetów usług marketingowych i planowania mediów. Decyzja o konsolidacji portfolio i rozpoczęciu przetargów jest...

Francuski koncern paliwowy TotaFinaElf rozpoczął konsolidację budżetów usług marketingowych i planowania mediów. Decyzja o konsolidacji portfolio i rozpoczęciu przetargów jest konsekwencją fuzji byłych konkurentów TotalFina oraz Elf Aquitane, która miała miejsce pod koniec 1999 r. Miesiąc temu skonsolidowany budżet reklamowy w wysokości 40 mln dol. przejęła paryska CLM/BBDO. O budżet marketingowy, którego wysokości nie ujawniono, będą walczyć m.in. Proximity BBDO, która obsługiwała TotalFina, oraz należąca do Euro RSCG agencja The Sales Machine, której klientem był Elf. Do przetargu na budżet mediowy wart 40 mln dol. zaproszono również agencję obsługujące konkurentów OMD oraz należącą do Havas Advertising agencję MPG, która obsługiwała budżet Elfa.