Kraj

Leroy Merlin rozpoczyna rebranding sieci Conforama

Sieć hipermarketów z materiałami budowlanymi i artykułami wyposażenia wnętrz Leroy Merlin może już przejąć spółkę Conforama Polska (o planach pisaliśmy...

Sieć hipermarketów z materiałami budowlanymi i artykułami wyposażenia wnętrz Leroy Merlin może już przejąć spółkę Conforama Polska (o planach pisaliśmy w DS “MMP” z 27 lutego br.). Zgodę na fuzję wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W związku z tym pod koniec czerwca zostanie zamknięty sklep Conforamy w Jankach pod Warszawą. To część zaplanowanego procesu rebrandingu Conforamy na Leroy Merlin, który ma potrwać do końca br. W momencie uzyskania stosownych zezwoleń rozpocznie się przebudowa sklepów. Pozostałe sklepy Conforamy – w Katowicach i przy ul. Ostrobramskiej w Warszawie – będą czynne jeszcze kilka miesięcy.

Kwota transakcji Leroy Merlin szacowana jest na 45 mln euro. Właścicielem sklepów sieci Conforama była dotychczas francuska grupa PPR, do której we Francji należy m.in. sieć Fnac zajmująca się sprzedażą książek, muzyki, filmów, multimediów i elektroniki. Przychody firmy na naszym rynku w ub.r. zamknęły się kwotą 24 mln euro, co stanowiło ok. 1 proc. przychodów sieci na świecie. W ub.r. Conforama przeszła relaunch. Z dyskontu sprzedającego meble, wyposażenie wnętrz i AGD oraz RTV stała się sklepem z ofertą z wyższej półki, redukując jednocześnie ofertę elektroniki.

Obsługujące Conforamę agencje: Esense, Media Group i Gutenberg On Line, będą pracować dla marketera do czasu zakończenia rebrandingu. Nie wiadomo jeszcze, czy współpraca z nimi będzie kontynuowana.

Dla Leroy Merlin pracują Brainshop U-Boot, Tribal DDB i Optimum Media OMD. (BG, TW)