Kraj

Szefowie buyingu i new business najlepiej opłacani w domach mediowych

Buying directorzy z miesięczną pensją 21 tys. zł brutto (mediana wynagrodzenia na tym stanowisku) i szefowie new business z wynagrodzeniem...

Buying directorzy z miesięczną pensją 21 tys. zł brutto (mediana wynagrodzenia na tym stanowisku) i szefowie new business z wynagrodzeniem 25 333 tys. zł brutto to najlepiej zarabiający pracownicy w domach mediowych. Tak wynika z opublikowanego właśnie raportu SAR-u na temat płac w branży reklamowej.

Mediana wynagrodzenia dla stanowiska planning directora wynosi 17 063 tys. zł brutto, podczas gdy media directora – 16 592 tys. zł. Miesięczne wynagrodzenie group heada to 15 150 tys. zł, media managera – 9917 tys. zł, media plannera – 4630 tys. zł, media plannera/buyera – 5646 tys. zł, senior media plannera/buyera – 7355 tys. zł. Head of research zarabia 9933 tys. zł.

Raport o płacach nie uwzględnia stawek dyrektorów zarządzających. Jak podała Anna Zimecka, PR & Ppoject director w SAR, dane do badania zgłosiło tylko czterech dyrektorów z 13 badanych domów. – Szefowie agencji to niekiedy jednocześnie udziałowcy, co utrudnia porównanie ich wynagrodzeń z pozostałymi – mówi Zimecka.

Raport określa rynkowe poziomy płac dla 32 wzorcowych stanowisk. Dla 21 stanowisk w porównaniu z ub.r. wynagrodzenia wzrosły, dla pięciu pozostały na niezmienionym poziomie, a dla sześciu spadły. Badanie przygotowała firma Idea! Management Consulting na zlecenie SAR. (JN)