Kraj

Philip Morris wprowadza markę papierosów RGD

Koncern tytoniowy Philip Morris Polska (PM) wprowadził właśnie na rynek nową markę papierosów pod nazwą RGD, pozycjonowaną w najniższym obecnie...

Koncern tytoniowy Philip Morris Polska (PM) wprowadził właśnie na rynek nową markę papierosów pod nazwą RGD, pozycjonowaną w najniższym obecnie cenowo segmencie. RGD jest zupełnie nową marką w portfolio marketera. – Papierosy RGD zawierają jakościową mieszankę wyselekcjonowanego tytoniu Burley, Virginia oraz orientalnych tytoni z różnych części świata – mówi Hubert Zawadzki, manager communications & external relations w PM. Znak towarowy RGD należy do chińskiej firmy Wuhan Tobacco Group.

Warianty dostępne na rynku to: Flame, Sea, Land i Wind. Detaliczna cena papierosów wynosi 5,75 zł, czyli najniższy obecnie cenowo segment na rynku tytoniowym. – Obecny system opodatkowania wyrobów tytoniowych w Polsce zachęca producentów do wprowadzania tanich marek ze względu na niższe podatki. Segment tanich papierosów utrzymuje duży, ok. 60-procentowy, udział w rynku – twierdzi Hubert Zawadzki.

PM ma w tym segmencie już inną markę – Red & White, którą repozycjonował w kwietniu br. To brand numer dwa w portfolio firmy i na rynku (L&M mają 14,1 proc. rynku, a Red & White – 7 proc., minimalnie więcej niż Marlboro).

Zawadzki twierdzi, że RGD nie odbierze dotychczasowych klientów marce Red & White. Jego zdaniem konsumenci taniego segmentu wciąż szukają nowych propozycji, a RGD jest marką na tyle odmienną od marki Red & White, że będzie trafiać do innych klientów. Sprzedaż RGD wspierana jest materiałami POS, które przygotowała agencja Next. (BG, MB).