Kraj

R&C Union chce rozwijać restauracje Sioux i kluby Lizard King

Firma R&C Union zarządzająca restauracjami Sioux oraz Lizard King planuje silną ekspansję w Polsce. Obecnie zawiaduje 13 restauracjami Sioux należącymi...

Firma R&C Union zarządzająca restauracjami Sioux oraz Lizard King planuje silną ekspansję w Polsce.

Obecnie zawiaduje 13 restauracjami Sioux należącymi do segmentu upper casual i 3 klubami muzycznymi Lizard King. W ciągu trzech lat chce mieć 62 restauracji, w tym 47 restauracji Sioux i 15 klubów Lizard King, pozyskując zarówno lokalizacje w centrach miast, jak i w centrach handlowych.

Kierownictwo firmy przewiduje, że restauracje upper class, takie jak Sioux, będą w najbliższych latach chętniej odwiedzane przez konsumentów niż restauracje typu casual dining takie jak np. Sphinx.

Oba koncepty – Sioux i Lizard King – mają lokalny charakter. Sioux to restauracje nawiązujące wystrojem do stylistyki kowbojsko-indiańskiej z okresu Dzikiego Zachodu. Lizard King to sieć klubów restauracji muzycznych, gdzie można spędzić czas przy muzyce bluesowej, jazzowej i rockowej. W klubach organizowane są także koncerty muzyczne polskich i zagranicznych wykonawców.

R&C Union chce sfinansować planowane inwestycje poprzez sprzedaż akcji. W czerwcu spółka zamierza wprowadzić akcje na rynek New Connect, z którego chce uzyskać 8 mln zł. Kierownictwo firmy prognozuje, że w roku 2010 wartość rynku gastronomicznego w Polsce wzrośnie do poziomu 23 mld zł (z ponad 7-proc. dynamiką wzrostu w latach 2008-2010). Największe sieci w Polsce to AmRest (dysponuje 262 restauracjami) i McDonald’s (214). (MKS)