Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) na powrót wprowadza na polski rynek markę papierosów Kent. Pod koniec ub.r. marketer podjął decyzję o zaprzestaniu sprzedaży papierosów tej marki w wariancie king size (były sprzedawane od jesieni 2003 r.).
Teraz BAT wprowadza papierosy tej marki o nazwie Kent Nanotek. Tworzy tym samym de facto nową kategorię produktową. Są to papierosy w rozmiarze king size (80 mm), ale o grubości super slim. Są dostępne w dwóch wariantach: srebrnym – Titanium – ultralight (1 mg nikotyny/papieros) i czarnym – Black – superlights – (4 mg). Marka pozycjonowana jest w segmencie premium – 8,20 zł za paczkę (20 sztuk).
Kent Nanotek to międzynarodowa marka BAT wprowadzona w ub.r. najpierw na rynki Rosji i Rumunii, a następnie m.in. w krajach skandynawskich, Austrii i Czechach.
Według producenta marka targetowana jest jako uniseks – zarówno dla kobiet (zwyczajowo papierosy super slim są postrzegane jako damskie), jak i mężczyzn (wykształconych, dobrze zarabiających, którzy lubią palić cienkie papierosy, a nie odpowiadał im kobiecy design paczek dotychczasowych marek).
– Nasza marka odpowiada na dominujące obecnie trendy. Po pierwsze – miniaturyzacji widocznej m.in. w elektronice, stąd taki miniaturowy format paczki, po drugie – nowoczesnego designu, a po trzecie – na trend określany mianem performance, czyli zamykania treści, esencji w coraz to mniejszej formie. Dlatego Nanotek, chociaż jest tak małym papierosem, mieści w sobie tak bogaty smak – mówi Błażej Nowak z teamu Kenta w BAT Polska. – Sama nazwa Nanotek kojarzy się z miniaturyzacją i nowoczesną technologią – dodaje.
Producent przygotował wsparcie launchu nowych Kentów (materiały POS w punktach sprzedaży) m.in. w salonikach HDS, w sklepach Carrefour oraz na stacjach benzynowych BP, Shell i Statoil. Komunikację marki przygotowała agencja Grey Worldwide Warszawa. (BG, MB)