Kraj

Marka Kent wraca na rynek i tworzy nową kategorię papierosów

Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) na powrót wprowadza na polski rynek markę papierosów Kent. Pod koniec ub.r....

Firma tytoniowa British American Tobacco Polska SA (BAT) na powrót wprowadza na polski rynek markę papierosów Kent. Pod koniec ub.r. marketer podjął decyzję o zaprzestaniu sprzedaży papierosów tej marki w wariancie king size (były sprzedawane od jesieni 2003 r.).

Teraz BAT wprowadza papierosy tej marki o nazwie Kent Nanotek. Tworzy tym samym de facto nową kategorię produktową. Są to papierosy w rozmiarze king size (80 mm), ale o grubości super slim. Są dostępne w dwóch wariantach: srebrnym – Titanium – ultralight (1 mg nikotyny/papieros) i czarnym – Black – superlights – (4 mg). Marka pozycjonowana jest w segmencie premium – 8,20 zł za paczkę (20 sztuk).

Kent Nanotek to międzynarodowa marka BAT wprowadzona w ub.r. najpierw na rynki Rosji i Rumunii, a następnie m.in. w krajach skandynawskich, Austrii i Czechach.

Według producenta marka targetowana jest jako uniseks – zarówno dla kobiet (zwyczajowo papierosy super slim są postrzegane jako damskie), jak i mężczyzn (wykształconych, dobrze zarabiających, którzy lubią palić cienkie papierosy, a nie odpowiadał im kobiecy design paczek dotychczasowych marek).

– Nasza marka odpowiada na dominujące obecnie trendy. Po pierwsze – miniaturyzacji widocznej m.in. w elektronice, stąd taki miniaturowy format paczki, po drugie – nowoczesnego designu, a po trzecie – na trend określany mianem performance, czyli zamykania treści, esencji w coraz to mniejszej formie. Dlatego Nanotek, chociaż jest tak małym papierosem, mieści w sobie tak bogaty smak – mówi Błażej Nowak z teamu Kenta w BAT Polska. – Sama nazwa Nanotek kojarzy się z miniaturyzacją i nowoczesną technologią – dodaje.

Producent przygotował wsparcie launchu nowych Kentów (materiały POS w punktach sprzedaży) m.in. w salonikach HDS, w sklepach Carrefour oraz na stacjach benzynowych BP, Shell i Statoil. Komunikację marki przygotowała agencja Grey Worldwide Warszawa. (BG, MB)