Pierwszego czerwca Procter & Gamble rozpoczyna akcję pod hasłem “1 paczka = 1 szczepionka”, w której część środków z zakupu paczki pieluszek lub chusteczek Pampers przekazana będzie na zakup szczepionek przeciwtężcowych dla krajów afrykańskich.
Do tej pory wspólna akcja UNICEF i Pampers była prowadzona w 20 krajach na świecie, co zaowocowało zakupem 46 mln szczepionek. Środki z kampanii prowadzonej w Polsce trafią prawdopodobnie do Konga, choć ostateczną decyzję w tej sprawie podejmą władze UNICEF.
Dyrektor marketingu P&G Paweł Krzysztofik powiedział, że firma przekaże środki finansowe na zakup pierwszych 50 tys. szczepionek. Dawka szczepionki dla jednej osoby kosztuje ok. 15 zł. Oznacza to, że P&G zadeklarował 750 tys. zł pomocy.
Dla wszystkich chętnych UNICEF uruchomi też specjalne konto, na które będzie można wpłacać datki na rzecz zakupu szczepionek przeciwtężcowych dla Konga. (MKS)